Spring naar bijdragen

10% Co voor Wrangler YJ


A.J
 Share

Recommended Posts

eens in het jaar komt iedereen aan de beurt, nu is het de mijne.

Vorig week mijn Jeep, een Wrangler YJ uit 1987 4.2 liter, weggebracht voor de apk keuring. Echter bij de CO meting is gebleken dat deze 10 % was. De auto kon niet afgemeld worden. Ben op zoek geweest naar wat lekkages bij het inlaatspruitstuk, maar ik heb niks kunnen vinden. Voor de zekerheid toch maar een revisie zetje gehaald voor de carburateur (carter bbd) en een nieuwe in uitlaat pakking erop gezet. Zijn er behalve deze dingen, nog meer oorzaken die kunnen leiden tot een hoge CO uitstoot en evt. hoe deze op te lossen.

BVD.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by 87wrangler@Jan 16 2005, 20:52

gewoon afstellen lukt niet?

( ik heb 'm meteen ff verplaatst naar YJ forum  dry.gif )

<div align="right">

Monteur dacht maar een paar % met afstellen te kunnen pakken in ieder geval geen zeven procent. Morgen wordt er weer gemeten, misschien is er al verbetering opgetreden met het vervangen van de pakkingen, maar als dat niet zo is dan moet het in de afstelling gezocht worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat hij heel veel kan stellen hoor.... Ik kan mijn 4.2 moeiteloos tussen 0.2% en 20% instellen....

Bij mij is overigens wel de computer "bypassed" , waardoor die maffe amerikaanse millieu regeling eraf is.... Dus Lambda sonde, stappenmotor enz: weg ermee!

Let er wel op, dat de monteur 2! CO schroeven moet stellen! Deze zitten naast elkaar, aan de radiatorzijde van de carb! ( voorzijde dus wink.gif )

Ik heb deze schroeven bij mij evenver "open" staan, dan loopt hij het mooiste!

Succes! thumbsup.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...