Spring naar bijdragen

engine check lamp+ uitvallen cruisecontrole snelheidsmeter en toerenteller


martinus_
 Share

Recommended Posts

Ik heb sinds kort een Jeepie er bij nl een xj 2.5td bj 1995

hij reed uitstekend, ik ben er met ambulance en wrangler er op naar mammut gegaan en afgelopen weekend naar veldhoven met ambulance en cheap(suzuki)

nou kom ik thuis en zet het spul aan de kant en wil de volgende ochtend naar mijn werk,....

-rouwe start( klinkt als een oude merc bus) en na een 4-5 seconde loopt de motor weer mooi maar gaat het lampje -check engine- branden

-cruisecontrole is er mee gestopt

-snelheidsmeter is er mee gestopt

-toerenteller is er mee gestopt

actie tot nu toe,

-zekeringen binnen allemaal bekeken

-zekeringen onder de motorkap nog niet allemaal maar ik heb geen idee waar die allemaal voor zijn

-error code gecheked en heb code 11

-accuklemmen losgegooid en tegen elkaar gehouden voor evt reset

ik heb dus nu ook code 11 en 12 ivb met losgooien accu

-code opgezocht

Code Description Most likely reason 11 No crank signal to computer. Fault in wiring between crankshaft position sensor (CPS) and ECM ( PCM or computer ) or faulty CPS.

ik zit me rot te googlen voor oplossingen maar kan nergens vinden dat de motor rauw start en daarna de engine check aangaat maar de motor weer mooi loopt, in combinatie met het uitvallen van alle meters.

zit er ergens een zekering van deze meters?

heeft iemand een handleiding van de 2.5td ( zelfde motor als de voyager)

iemand een schema van de zekeringen onder de motorkap?

iemand ervaring met deze storing?

ps er is geen haynes boek van de 2.5diesel

bewerkt door martinus_
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik het zo lees zou ik beginnen de bedrading tussen de CPS en de comp. te controleren. Het zou me niet verbazen als er een connector wat rottig is of los zit of dat de draad onbedoeld massa maakt.

Die CPS meet telkens wanneer er een bepaald draaimoment passeert om op het juiste moment inspuiting te kunnen geven, dus dat de toerenteller dienst weigert lijkt me logisch en de CC zou best kunnen. De snelheidmeter durf ik niet te zeggen.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Newbe, ik snap inderdaad ook nog niet waarom de snelheidsmeter er mee gestopt is, de cruisecontrole kan ik snappen omdat die waarschijnlijk ook de pulsen van die sencor krijgt, ik hoop dat iemand een schema heeft van de zekeringen onder de motorkap.

ik zit net te bladeren in het haynes boek(van wrangler en cj ), als het een zelfde soort sencor is als van een benzinewagen zou deze wel makkelijk te vinden moeten zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Opgelost, ik heb nogmaals alle zekeringen ( ook die onder de motorkap) gechecked deze waren in orde.

De stekker naar de sencor losgemaakt, dit gaf hetzelfde resultaat als voorheen, deze schoongemaakt en in elkaar gestoken, geen verschil

Uit die kabelboom loopt ook een stekker naar de 2de verstuiver ( geen idee wat die doet, als iemand dat weet,... ) Deze heb ik losgekoppeld, bij starten geen rauwe start meer en geen check engine lamp ( nog steeds geen meters die werken )

deze contacten schoongemaakt, en terug in elkaar gestoken, en alles werkt weer zoals het hoort, weer toerenteller snelheidsmeter en cruisecontrole!! en geen foutcodes meer.

nog geen slotje aub, kan iemand mij vertellen wat de electra in de 2de verstuiver doet??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...