Spring naar bijdragen

Spatbordverbreders Cherokee


Loek Cherokee
 Share

Recommended Posts

Hallo Loek,

Er is voor een cherokee niet veel keus aan verbreders. Je kan verbreders gebruiken van een tj maar dan moet je wel wat gaan slijpen en boren in je wielkasten. En verder zijn er eigenlijk alleen rusty fenders en bushwacker fenders voor een cherokee xj die breder zijn als de standaard fenders. Of gewoon een apk setje banden en velgen hebben en gewoon zo blijven rijden.

Wat bedoel jij precies met die 7 cm? Je mag 3 cm buiten je fenders uitsteken he. Dus steken je banden nu 7 of 10 cm buiten je fender uit?

Je kan ook kijken voor velgen met een andere backspace. Dus velgen die meer naar binnen vallen. Hierdoor steken je banden minder ver uit.

Alleen het is wel zo dat jij net als ik in een omgeving woon waar nogal eens gecontroleerd wordt. Ik heb al 2 keer een bekeuring gehad omdat mijn banden meer als 3 cm uitstaken. Ze konden niks vinden dus gingen ze zoeken en ja ze hadden wel gelijk om mij daarvoor te bekeuren. Bij de 2e bekeuring moest ik binnen 5 dagen langs het bureau om te laten zien dat ik wel binnen die 3 cm viel. Dus toen heb ik de apk banden eronder gegooid.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Michel,

Dat boren en zagen vind ik niet zo erg vind die verbrders wel mooi staan op een Cherokee.

Me velgen ga ik nie veranderen want nu heb ik totaal geen problemen met sturen dus die velgen laat ik zo + het feit dat er weinig zwarte velgen te krijgen zijn.

Wat de maten betreft ik heb rekening gehouden met de 3cm die is toe gestaan.

Met andere woorden vanaf me standaard fender is het 10cm dat me banden voor uitsteken en achter 7cm.

Heb ondertussen transportband gekregen waar ik wa mee kan vogelen maar me voorkeur gaat nog steeds uit van verbreede fenders staat net ff wat netter anders word het helemaal zo"n afgekeurde tractoor:)

Dus mensen ben nog steeds op zoek

bewerkt door Loek Cherokee
Fotos voorbeeld
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Loek,

Heb net even wat zitten meten hier en de gegevens opgezocht van mijn eigen wagen maar je hebt een uitdaging. De standaard fender is 7 cm. Jij hebt nog eens 7 cm extra nodig om binnen de wet te blijven. Dus heb jij een fender nodig van 14 cm. De foto met de standaard tj fender is geen 14 cm. De bushwacker fenders zijn 12.5 cm breed. Dus jij blijft op deze manier altijd een probleem houden. Ik denk dat je zelf crea bea moet gaan spelen want met de fenders die er te koop zijn voor de cherokee ga jij het niet redden om binnen die 3 cm te komen. Dan moet jij fenders gaan gebruiken van een wrangler bijvoorbeeld en die zelf aanpassen maar onthou wel dat je andere nieuwe fender voor minimaal 14 cm breed moet zijn en achter minimaal 11 cm breed moet zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Michel, thanks voor je hulp. Denk ook dat het crea bea gaat worden. Zit al aan iets te denken met transportband en dan de orginele fender weghalen maar dat moet ik nog ff bekijken er is ook een optie om spatbordverbreders te maken/gebruiken van een aanhangwagen. Volgens mij had ik deze topic beter in het technische gedeelte kunnen zetten:blush: Maarre ik ga nog wel ff spitten. Zie je 22 August:)

Hoi Loek,

Heb net even wat zitten meten hier en de gegevens opgezocht van mijn eigen wagen maar je hebt een uitdaging. De standaard fender is 7 cm. Jij hebt nog eens 7 cm extra nodig om binnen de wet te blijven. Dus heb jij een fender nodig van 14 cm. De foto met de standaard tj fender is geen 14 cm. De bushwacker fenders zijn 12.5 cm breed. Dus jij blijft op deze manier altijd een probleem houden. Ik denk dat je zelf crea bea moet gaan spelen want met de fenders die er te koop zijn voor de cherokee ga jij het niet redden om binnen die 3 cm te komen. Dan moet jij fenders gaan gebruiken van een wrangler bijvoorbeeld en die zelf aanpassen maar onthou wel dat je andere nieuwe fender voor minimaal 14 cm breed moet zijn en achter minimaal 11 cm breed moet zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...