Spring naar bijdragen

Aandrijfas WJ verwijderen??


Recommended Posts

Goeienavond allemaal.

Een klein vraagje waar wellicht iemand het antwoordt op heeft.

Mijn GC WJ uit '99 heeft een irritant geluid wat er eigenlijk al is sinds ik hem vorig jaar gekocht heb. Het klinkt alsof er een hobbel in de band zit, maar ik verdenk eerder iets in de aandrijving. Om nu een en ander uit te sluiten wil ik de voorste aandrijfas verwijderen voor een test rit. Heb hier op het forum al wat gesnuffeld, en daar vind ik dat je bij ZJ's vanaf '96 de voorste wel kunt verwijderen.

Kan dit nu ook bij een WJ?

Bij voorbaat dank.

Groet louis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

is het niet makkelijker om inderdaad eerst je velgen en banden eens goed te bekijken?

Ja. ik had de auto al op 4 steunen gezet en met stationaire motor de wielen laten draaien. geen hobbels en bobbels te zien.

Naar ik begrijp de as maar niet verwijderen. Toch nog maar even verder speuren van waar het geluid weg kan komen en anders maar profesionele hulp zoeken.

Groet Louis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zoals eeder vermeld heb ik een tijdje gereden zonder vooraandrijfas, hij zit er nu weer onder en draait als een tierelier. dus je kan best effe testen zonder.:thumbsup: maar je moet niet te extreem rijden. ik heb zo'n 1000km gereden.

bewerkt door loek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...