Spring naar bijdragen

PCV port op edelbrock???


Recommended Posts

Hallo weet iemand voorwat de Pcv poort dient op een edebrock performer carburator, een 500CFM.

We hebben zojuist een nieuw inlaatstuk + carburator op de 318CI motor gezet die in de cj7 ligt.

Maar juist die één aansluiting weet ik niet zeker voorwat deze dient.

Op de papieren van edelbrock staat:

PCV PORT Not for fuel !

Hier is een foto:

gaso.jpg

het is de middelste aansluiting

nog een:

Ed1406Large.jpg

alvast bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

PCV = "Positive Carter Vetilation"

Het idee is, dat er op je kleppendeksel ergens een aansluiting zit, waarop je deze poort aansluit. Aan de andere kant van je kleppendeksel zit dan nog een aansluiting, daarop komt een luchtfiltertje of een slang naar je luchtfilter van de motor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op de motor zitten van die chromé kleppendeksels, met doppen op die ventilatie openingen hebben. En er is dus geen aansluiting op de kleppendeksels voor carterontluchting.

Dus heb ik die aansluiting gewoon afgedopt.

Kan dit geen kwaad?

Ik dacht, als ik er niets op aansluit, dat hij mischien vuil naar binnen ging zuigen.

alvast bedankt.

greetz, HIM-250

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe zat dat bij je oude carb. dan? Waarschijnlijk ook afgedopt!

Het kan dus geen kwaad, maar als je hem niet gebruikt moet je hem inderdaad afsoppen. Overigens zou je kunnen overwegen om toch weer eens een carterventilatie te maken, er zitten beslist voordelen aan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja, die doppen in de chromé deksels dienen als carterventilatie (volgens mij toch) want deze hebben gaatjes zodat de lucht eruit kan.

Maar wat zou het nut zijn om de carterventilatie aan de carburator aan te sluiten.

Nadeel volgens mij, is dat de olie (die mee komt uit carter, beetje dus) in je lucht inlaat terecht komt en daar alles smerig en vettig maakt zodat de luchtgeleiding niet meer ideaal is.

toch alvast bedankt.

PS, hij werkt !!!

nu nog de vooronsteking juist zetten en eens gaan testrijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...