Spring naar bijdragen

Trekhaak op kentekenbewijs Amerikaanse TJ


Woody
 Share

Recommended Posts

Hey allemaal.

ik heb een probleem met de invoer van mijn TJ. De auto is meegenomen als onderdeel van de verhuisboedel uit de States. De trekhaak die erop zit kan volgens de RDW niet op het kentekenbewijs worden gezet omdat het maximale aanhangergewicht zogenaamd niet bekend is. Hiervoor moet een officiele verklaring door de fabrikant of de importeur worden afgegeven. De fabrikant laat niets van zich horen en de importeur zegt dit alleen via Chrysler Duitsland te kunnen doen maar krijgt hier ook nul (0) op rekest. Is er iemand die een vergelijkbaar geintje aan de hand heeft gehad, ik zit een beetje met mijn handen in mijn grijze haar!!:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb hetzelfde gehad (met de dodge).Alleen is voor deze auto geen importeur in NL. Voor jouw TJ , dus zou de importeur trekgegevens moeten kunnen geven. Die trekhaak zal niet gekeurd zijn, daar zal een gekeurde op moeten.

Dacht dat als een auto meekwam als verhuisboedel, dat de auto zou over kon en dat er alleen wordt gekeken naar chassisnummer en verlichting ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb hetzelfde gehad (met de dodge).Alleen is voor deze auto geen importeur in NL. Voor jouw TJ , dus zou de importeur trekgegevens moeten kunnen geven. Die trekhaak zal niet gekeurd zijn, daar zal een gekeurde op moeten.

Dacht dat als een auto meekwam als verhuisboedel, dat de auto zou over kon en dat er alleen wordt gekeken naar chassisnummer en verlichting ?

De importeur doet dat dus niet. de trekhaak moet inderdaad zijn voorzien van een Europees keurmerk, maar hier was dacht ik wel een mouw aan te passen.....

Auto meenemen als verhuisboedel betekent niet dat alles zo zonder meer over kan. Er wordt een complete RDW keuring uitgevoerd die nog wat uitgebreider is dan de APK. Een voordeel is wel dat een eventuele typegoedkeuring niet is benodigd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm, denk dat hij bedoeld dat ie trekgewicht op het kenteken wilt.

Als de importeur geen medewerking wilt geven (type goedkeuring) , is een andere optie om het via Duitsland te doen. Is een papieren kwestie, kost alleen geld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm, denk dat hij bedoeld dat ie trekgewicht op het kenteken wilt.

Als de importeur geen medewerking wilt geven (type goedkeuring) , is een andere optie om het via Duitsland te doen. Is een papieren kwestie, kost alleen geld.

Precies, alleen van daaruit krijg ik ook geen respons. Ben nu bezig met de TUV sud, die schijnen een grote database te hebben waar e.e.a. mogelijk uit kan worden gehaald, uiteraard tegen betaling. De vraag is echter of de RDW hier iets mee kan of wil.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Precies, alleen van daaruit krijg ik ook geen respons. Ben nu bezig met de TUV sud, die schijnen een grote database te hebben waar e.e.a. mogelijk uit kan worden gehaald, uiteraard tegen betaling. De vraag is echter of de RDW hier iets mee kan of wil.....

En anders eerst een Duits kenteken erop en dan pas een NL?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hang er een goedgekeurde brink trekhaak op zodat je op kenteken 2500 kg krijgt

Tnx, ik heb geen zin om er een hoop geld in te douwen, ik word eigenlijk een beetje moe van al die rigide Europese regeltjes. Ik denk dat mijn Amerikaanse trekhaak van betere kwaliteit is dan de meeste (goedgekeurde) Nederlandse, maar dat doet in de discussie met de RDW niet ter zake. Afijn ik heb mijn nieuwe kenteken, ga eerst maar eens genieten van mijn TJ zonder trekhaak :bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...