Ramon2 Geplaatst June 28, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 28, 2009 Ik wil me endlinks van de stabistang loshalen ivm tzt vv voor quike disconnects. Aan de pen aan de aszijde waren ze zo los, maar ik krijg ze niet los aan de stabistang zelf....! Die moer heb ik losgedraaid maar verder kom ik niet. Behoort het zo te zijn dat er een losse bout door het oog van die endlink in de stabi gaat? Lijkt wel of die bout namelijk muur en muur vast zit... en ik wil niets forceren... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roland Geplaatst June 28, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 28, 2009 Ik wil me endlinks van de stabistang loshalen ivm tzt vv voor quike disconnects. Aan de pen aan de aszijde waren ze zo los, maar ik krijg ze niet los aan de stabistang zelf....! Die moer heb ik losgedraaid maar verder kom ik niet. Behoort het zo te zijn dat er een losse bout door het oog van die endlink in de stabi gaat? Lijkt wel of die bout namelijk muur en muur vast zit... en ik wil niets forceren... Ding is conisch, ben er ook mee aan het knoeien geweest, Muur vast. Makkelijkste is de beide beugels van de stabistang zelf losmaken en de hele stang incl de beide endlinks los te halen. (Paste net tussen de stuurpomp en pitman arm door) Ik heb de stang recht op op de stoep rand gezet en na een flinke klap met de hamer kwam tie los (Wel ff een moer op het uiteinde draaien (Niet de kroonmoer:no:) zodat je op de moer slaat en niet op het draad van de bout). Suc6. :bye1:Roland. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst June 28, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 28, 2009 Ding is conisch, ben er ook mee aan het knoeien geweest, Muur vast.Makkelijkste is de beide beugels van de stabistang zelf losmaken en de hele stang incl de beide endlinks los te halen. (Paste net tussen de stuurpomp en pitman arm door) Ik heb de stang recht op op de stoep rand gezet en na een flinke klap met de hamer kwam tie los (Wel ff een moer op het uiteinde draaien (Niet de kroonmoer:no:) zodat je op de moer slaat en niet op het draad van de bout). Suc6. :bye1:Roland. Ik dacht ook dat het makkelijkste zou zijn om de complete stang los te halen maar liep al snel vast op die ene bout bij het stuurpomp..!! Maar het feit dat ik nu weet dat hij conisch is helpt me al. Ik ga er mee aan de slag, thanks!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Red Wrangler Geplaatst June 28, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 28, 2009 Even een stuurkogel trekker er op en los is die Zo simpel is dat Grt Herman Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roland Geplaatst June 28, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 28, 2009 Even een stuurkogel trekker er op en los is dieZo simpel is dat Grt Herman Dat is zeker simpel, maar als je die niet hebt:whistle:. maar liep al snel vast op die ene bout bij het stuurpomp..!! Die aan de achterkant!! Dop 9/16???(FF uit m´n hoofd) verlengstukje en een ratel, zo los:whistle:. :bye1:Roland. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst June 28, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 28, 2009 Dat is zeker simpel, maar als je die niet hebt:whistle:.Die aan de achterkant!! Dop 9/16???(FF uit m´n hoofd) verlengstukje en een ratel, zo los:whistle:. :bye1:Roland. En die heb ik dus niet... En er is kennelijk ergens anders voor een langere bout ingezet, want die komt tot over de kop van die ene bewuste bout. Eens kijken of ik die eerste kan weg draaien! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roland Geplaatst June 28, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 28, 2009 Als je de Bout van de trackbar bedoeld, die moet je idd eerst los draaien. De beugel van de stabistang zit bij mij rechts met boutje/moertje en links zitten er 2 bouten in de stuurpomp. :bye1:Roland. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst June 30, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 30, 2009 Ik heb een grote hamer achter de stang gegouden ( naast de kogel) en daarna de kogel één flinke tik op de moer gegeven. Los. Die hamer aan de achterkant ( 1000 gram had ik) is nodig om de natuurkundige "actie is reactie" een loer te draaien... Overigens is het ook een beproefde methode om een stuurkogel te lossen. Beetje lomp misschien, maar 't werkt wel! ( Wi-j deejen 't vrogger bi-j d'n trekker ok al zo... ) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst June 30, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 30, 2009 Ik heb een grote hamer achter de stang gegouden ( naast de kogel) en daarna de kogel één flinke tik op de moer gegeven. Los.Die hamer aan de achterkant ( 1000 gram had ik) is nodig om de natuurkundige "actie is reactie" een loer te draaien... Overigens is het ook een beproefde methode om een stuurkogel te lossen. Beetje lomp misschien, maar 't werkt wel! ( Wi-j deejen 't vrogger bi-j d'n trekker ok al zo... ) Is idd ook nog een goede tip, ga ik nog proberen vóór ik de hele stang los haal! Soms zijn "lompe acties" best leuk, en vruchtbaar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.