Spring naar bijdragen

achterwiellagers superwagoneer


Recommended Posts

Hallo mensen,

Mijn naam is Sebastiaan en ik ben de trotse eigenaar van een superwagoneer uit 1967. Ben net lid geworden van jullie forum, want zoals altijd met een ''nieuwe'' oude auto creeer je altijd meer vragen dan dat je er wijs van wordt.

Ik heb het volgende; Ik kwam er vandaag achter na veel knarsend en piepend geluid dat mijn achterwiellagers helemaal op zijn. Kan de as gewoon zeker wel twee tot drie millimeter axiaal en lateraal bewegen. Is het makkelijk om aan die lagers te komen en ze te vervangen? Of kan ik beter een nieuwe achteras kopen. Geen idee wat zoiets kost. Omdat ik nog nieuw ben hier heb ik geen idee of hier al een topic over bestaat.

Bij voorbaat dank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi

is redelijk zelf te doen, wiel eraf, trommel eraf, ankerplaat verwijderen ( 4 bouten ) van de as, een 44 is een one piece axle dus deze trek je er met een pulleytrekker redelijk vlot uit, meestal blijft de buitenring van het lager in de asbuis zitten, die moet je er voorzichtig uittikken.

nieuwe lager en krimpbus op je as persen en monteren. 2 lagers. ca 5-6 uurtjes werk.

succes

gr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...