Spring naar bijdragen

Foutcode 33


Ramon2
 Share

Recommended Posts

Volgens Karin die gister de jeep kwam ophalen, waren ze al bijna bezig de auto af te melden, echter er liep al een RDW controleur voor een andere steekproef. Dus vandaag nieuwe ronden nieuwe kansen; ik hoop maar dat ze een oogje dichtknijpen en een heleboel auto's gaan afmelden vandaag :bye1:.

Misschien dan toch nog met een goed gevoel het weekend in, we gaan het meemaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 260
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Volgens Karin die gister de jeep kwam ophalen, waren ze al bijna bezig de auto af te melden, echter er liep al een RDW controleur voor een andere steekproef. Dus vandaag nieuwe ronden nieuwe kansen; ik hoop maar dat ze een oogje dichtknijpen en een heleboel auto's gaan afmelden vandaag :bye1:.

Misschien dan toch nog met een goed gevoel het weekend in, we gaan het meemaken.

Succes!

(ps. ik zou toch gokken op de MTS die bepaald ook voor een deel het mengsel)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In open loop doet de PCM toch niets? Heeft de temperatuur dan toch invloed?

Ja schijnbaar luistert dat heel nauw, ik heb Ramon een linkje doorgemaild een tijdje terug. daar staat dat in. Deze censor verandert van weerstand en beinvloed daardoor het mengsel. Je moet wel iedere keer als je een verandering doet ook de computer resetten, ander houdt deze oude waardes vast.:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja schijnbaar luistert dat heel nauw, ik heb Ramon een linkje doorgemaild een tijdje terug. daar staat dat in. Deze censor verandert van weerstand en beinvloed daardoor het mengsel. Je moet wel iedere keer als je een verandering doet ook de computer resetten, ander houdt deze oude waardes vast.:wacko:

Deze sensor die ik ken onder de naam I(ntake)A(ir)T(emperature) heb ik uitgewisseld met die van de Grand, dat is dezelfde, maar heeft het probleem niet verholpen :(.

Ook al heb ik het gedaan (reset) ben ik er niet van overtuigd dat je dat moet doen als je een sensor veranderd. De PCM monitort altijd de sensoren opnieuw, en zou dus de "juist afgegeven" waardes van een sensor direct zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In open loop doet de PCM toch niets? Heeft de temperatuur dan toch invloed?

Hoezo doet de PCM dan niets?

Tuurlijk wel! Er moet toch brandstof ingespoten worden, bougies moeten vonken, enz... Bovendien moet 'ie daarbij rekening houden met drukken, temperaturen, toerental en gaspedaalstand.

Hij neemt alleen de lambda sonde niet mee. Het cirkeltje is niet rond...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het verschil tussen open loop en closed loop is dat in closed loop de O2 sensor feedback naar de pcm geeft over de zuurstof content van het uitlaat gas hierdoor kan de pcm meer of minder benzine inspuiten om de motor zo schoon enzuinig mogelijk te laten lopen. In open loop worden de Coolant temp sensor,map sensor, tps en Intake temp sensor gebruikt voor fuel delivery en onstekings timing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren met John, terwijl hij ijverig zijn velgen straalde en schuurde, bezig geweest met de injectorrail van Raven. Deze compleet overgezet maar wederom geen enkel verschil. Raven had ook zijn gasklephuis mee gegeven en ook deze compleet overgezet, met wisseling van de TPS, deze was niet goed. Ook dit heeft niets geholpen.

John "hobby bob" Eucalypta heeft een modificatie toegepast op zijn zelf gebouwde brandstofdrukmeter, waardoor we onder het rijden precies konden kijken wat de druk deed. De gelezen waardes waaren onbelast en belast okay. We hebben alleen niet meer de flow zelf gemeten.

Wat wel steeds duidelijker word is de klacht. De klacht treed echt pas op als je veel vermogen vraagt. Als je rustig accelereert is er werkelijk niets aan de hand. Maar komt het tt boven 2500/3000tt dan komt de klacht erin, dan kan ik plank gas geven maar komt dan maar mondjes maar vooruit. Een keer, of 2, opnieuw starten is meteen aan het geluid van de motor/uitlaat te horen of de klacht er inzit ja of nee.

Wat veranderd er nu door het opnieuw starten? Blijft er iets hangen, plakken? We hadden nog een theorie over het feit dat als de complete ontsteking 180gr gedraaid zou zitten, maar een belletje met Aitze haalde dat al snel onderuit. Wellicht nog bedrading van het contactslot?

Ik ben het inmiddels al wel flink zat aan het worden en voel er steeds meer voor om eens langs BenS te rijden zodat zij hem eens kunnen uitlezen op div sensoren/timing/onsteking etc bij het opwekken van de klacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

John "hobby bob" Eucalypta heeft een modificatie toegepast op zijn zelf gebouwde brandstofdrukmeter, waardoor we onder het rijden precies konden kijken wat de druk deed. De gelezen waardes waaren onbelast en belast okay. We hebben alleen niet meer de flow zelf gemeten.

Als de klacht niet optreedt is de brandstofdruk ca 31 PSI, als de klacht wel optreedt is deze ook ca 31 PSI.

De flow is in beide gevallen hetzelfde, anders zou de druk ook veranderen.

Overigens deze keer ook een backfire in het luchtfilter geconstateerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het ontstekingstijdstip al eens geconroleerd, zowel bij slecht als goedlopende motor?

Ik denk dattie verspringt...

Ja dat was ook ons idee; dat het mengesel te laat wordt ontstoken als de uitlaatklep al openstaat.

Maar hoe kan de ontsteking verspringen?

Deze week neem ik een stoboscoop mee om de ontsteking eens te bekijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uitlaat/ catalysator verstopt? effe backpressure meten tijdens rijden

Zou niet meer als 3 psi moeten zijn bij vol gas.

Kan je meten door een fitting temaken die in de o2 sensor bung past. Een 18 mm bougie werkt daar goed voor of uit een oude o2 sensor maken. Je kan ook gewoon de uitlaat pijp los maken aan het spruitstuk maakt meer herrie maar zou ook een verschil maken als daar het probleem zit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uitlaat/ catalysator verstopt? effe backpressure meten tijdens rijden

Zou niet meer als 3 psi moeten zijn bij vol gas.

Kan je meten door een fitting temaken die in de o2 sensor bung past. Een 18 mm bougie werkt daar goed voor of uit een oude o2 sensor maken. Je kan ook gewoon de uitlaat pijp los maken aan het spruitstuk maakt meer herrie maar zou ook een verschil maken als daar het probleem zit

Dan zou het probleem toch altijd moeten optreden en niet door contact uit/aan te zetten weer op te lossen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...