Spring naar bijdragen

Wat betekent Wrangler eigenlijk?


Raven
 Share

Recommended Posts

Mijn woordenboek: Redetwister, disputant

Translate.google.com: Ruziemaker, ruziezoeker

Wikipedia:

In North America, a wrangler is someone employed to handle animals professionally, especially horses, but also other types of animals.

The historical British meaning of "wrangler" is a person who excels at debate.

Ik neem aan dat het in ons geval om de paarden gaat :lol:

Zijn er ook nog andere betekenissen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als halve Texaan weet ik het antwoord, Wranglers waren de cowboys uit Arizona en Texas die het harde werk deden tijdens de cattledrives naar de steden in het oosten, dus vee scheiden, brandmerken, opdrijven en stampedes voorkomen, gewoonlijk kwamen ze maar 2 x per jaar in de beschaafde wereld, meestal net betaald en dan was het feest, work hard, play harder, het eindigde vaak in massale vechtpartijen of in de cel (cooler) van de plaatselijke sheriff, toen de treinen eenmaal door amerika gingen was het over met de Wranglers, velen vervielen in de misdaad, veel van de bekendste desperado's zoals Billy the Kid zijn ooit begonnen als Wranglers.

Groeten Rick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als halve Texaan weet ik het antwoord, Wranglers waren de cowboys uit Arizona en Texas die het harde werk deden tijdens de cattledrives naar de steden in het oosten, dus vee scheiden, brandmerken, opdrijven en stampedes voorkomen, gewoonlijk kwamen ze maar 2 x per jaar in de beschaafde wereld, meestal net betaald en dan was het feest, work hard, play harder, het eindigde vaak in massale vechtpartijen of in de cel (cooler) van de plaatselijke sheriff, toen de treinen eenmaal door amerika gingen was het over met de Wranglers, velen vervielen in de misdaad, veel van de bekendste desperado's zoals Billy the Kid zijn ooit begonnen als Wranglers.

Groeten Rick

dit klinkt wel als de gemiddelde JeepForum Jeeper dus lijkt mij een aannemelijk verhaal!! :wacko::lol:;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

dus als ik al het een beetje samenvat is de wrangler een zwerver die de bestuurder is,die de paarden opdrijft(pk's) die dan weer te hard gaan ,waarna hij weer ruzie maakt met bromsnor.en dus gebrandmerkt wordt in de vorm van een prent.dan ben je wel een animal (ezel)of ben ik nu een redetwister

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...