Spring naar bijdragen

Snelheidsmeter CJ5


Recommended Posts

  • 1 month later...

Ik heb de kabel proberen los te maken maar bij de transmissie is het schroefdraad weg en wil hij niet goed meer aansluiten wat ik denk dat het probleem is. Ik heb nu een nieuwe kabel besteld. Maar als ik hem bij de transmissie losmaak blijft de kabel vastzitten. Is dit normaal of moet ik meer losdraaien om de kabel los te krijgen.

Moet ik in de transmissie ook gelijk nog wat vervangen nu ik toch bezig ben?

Graag advies.

Gr. Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het kan zijn dat er in de bak kunstof wieltjes zitten voor de km telerkabel.

Die kunnen wel eens verslijten..

Ik weet niet hoe makelijk je er bij kunt(anders de tussenbalk ff laten zakken waar je bak op rust) maar je kabel zou er gewoon uit moeten kunnen als je het bovenstuk los gedraaid hebt.

Gr.Karel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het kan zijn dat er in de bak kunstof wieltjes zitten voor de km telerkabel.

Die kunnen wel eens verslijten..

Ik weet niet hoe makelijk je er bij kunt(anders de tussenbalk ff laten zakken waar je bak op rust) maar je kabel zou er gewoon uit moeten kunnen als je het bovenstuk los gedraaid hebt.

Gr.Karel.

Hoi Karel

Ik krijg de schroef van de kabel wel los maar de binnenkabel blijft vast aan de transmissie zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb dit ook gehad.

Bij mij was het uiteinde van de kabel wat vierkant hoort te zijn, op ca 5 mm van het einde rond gesleten. Het gevolg was een teller die dan wel, dan niet en soms dansend de snelheid aan gaf.

Bij het uithalen is het handig om de kabel ook even los te halen aan de teller kant en de binnenkabel proberen te verdraaien zodat het vierkante deel wat in de tussenbak zit weer in lijn komt met de vierkante vorm in het aandrijvende wieltje.

(heb het probleem eenvoudig op kunnen lossen door de binnenkabel om te keren. Deel wat in de bak zat zit nu in de teller).:thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...