JPVB Geplaatst May 29, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 29, 2009 Hallo, Vandaag merkte ik dat de airco van mijn jeep cherokee 2001 niet meer werkte. De van deed het nog wel maar er kwam geen koude lucht door de roosters. Heeft iemand een idee wat het kan zijn,en of ik het zelf kan oplossen. Ik hoor het wel Alvast bedankt voor de moeite Mzzl JP Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst May 29, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 29, 2009 Tja, dat kan veel zijn. Meest waarschijnlijk is dat er geen (of te weinig) koelmiddel meer aanwezig is. Maar ook een defect aan de compressor of koppeling kan de oorzaak zijn. Of er ligt gewoon een zekering uit. Hoe dan ook, even de drukken (laten) meten en als dat goed is gaan meten waarom er iets niet inschakelt. Als de druk te laag is moet er koelmiddel bijgevuld worden, en moet het systeem op dichtheid worden gecontroleerd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JPVB Geplaatst May 29, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 29, 2009 bedankt ga dat morgen gelijk effe checken Mzzl Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JPVB Geplaatst May 30, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 30, 2009 Hallo 87 wrangler heb de zekeringen en de koelvloeistof nagekeken en dat was oke[koelvloeistof niveau lag tussen full-add] Dus zal het probleem wel bij de compressor of de koppeling liggen,maar daarvoor zal ik naar de garage moeten neem ik aan. Mzzl Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JPVB Geplaatst May 30, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 30, 2009 Na flink wat lezen over airco problemen op het jeep forum bleek dat de koelvan niet aansloeg. Ik heb toen het relais getest [30+87 doorverbinden]die bleek dus kapot te zijn want na het doorverbinden deed de koelvan het wel. Koude lucht kreeg ik nog niet maar dat zal wel komen doordat we niet aan het rijden waren. Ga maandag wel effe een ander relais halen en dan maar hopen dat dat het probleem is. Mijn vraag is alleen kan een relais zomaar kapot gaan of zit er altijd een oorzaak achter. Mzzl Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RuudM Geplaatst May 31, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 31, 2009 Je koelvloeistof heeft niets van doen met de werking van de airco. Dit naar aanleiding van je eerdere reactie dat het niveau voldoende was. De koelvan is ook niet interessant voor de werking van de airco. Je moet de airco op zijn allerkoudst zetten en de blower op maximaal. Hoor je dan de airco koppeling inslaan? Je kan ook kijken of de aircopomp echt meedraait. Gebeurt er niets dan is of de druk te laag of de koppeling is stuk. Maar laat nu eerst de aircodruk meten. Zoek maar eens onder airco voor mijn ervaringen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rens Geplaatst June 3, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 3, 2009 Bij mij was deze kapot: DUAL FUNCTION HIGH PRESSURE SWITCH (4.0 L) DESCRIPTION The Dual Function High Pressure Switch controls both A/C clutch engagement/disengagement, and electric cooling fan operations. The switch is located on the discharge line near the compressor. The switch is screwed onto a fitting that contains a Schrader-type valve, which allows the switch to be serviced without discharging the refrigerant system. The discharge line fitting is equipped with an O-ring to seal the switch connection. OPERATION The dual function switch is connected in series electrically with the low pressure cycling clutch switch between ground and the Powertrain Control Module (PCM). The switch contacts open and close causing the PCM to turn the compressor clutch on and off. This prevents compressor operation when the discharge line pressure approaches high levels, and also reduces electrical surging from compressor clutch engagement. The dual function switch controls the electric cooling fan operation by monitoring refrigerant line pressures. When the discharge line pressure rises above 1900 to 2200 kPa (280 to 320 psi) the fan will turn on. The cooling fan will turn off when the discharge line pressure drops to 1600 kPa (235 psi). The dual function switch controls the A/C clutch operation by disengaging the clutch when the discharge line pressure rises above 3100 to 3375 kPa (450 to 490 psi). The switch contacts will close and allow A/C clutch engagement when the discharge line pressure drops to 1860 to 2275 kPa (270 to 330 psi). The Dual Function High Pressure Switch is a factory- calibrated unit. The switch cannot be adjusted or repaired Nog niet vervangen maar schijnt wel de oorzaak te zijn... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JPVB Geplaatst June 4, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 4, 2009 Bedankt voor de reacties,heb voor volgende week maar effe een afspraak gemaakt bij de garage voor dit probleem. Laat nog wel weten wat het was. Mzzl Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JPVB Geplaatst June 16, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 16, 2009 vandaag de airco laten nakijken en ja hoor er zat te weinig koelmiddel in,opnieuw laten vullen en laten checken op lekkage daarna alles weer oke. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.