Mitchell2.24v Geplaatst April 25, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 25, 2009 Vandaag heb ik getracht mijn wiellager(s) te vervangen. Ik ben er bijna, maar nog net niet helemaal. De grote moer is los, de drie bouten die de naaf vastzetten zijn los, uiteraard is de remmerij uit de weg, maar nu... De naaf zit enorm vast, en wil niet los . Is er een handige manier / trukje om dat ding los te krijgen? Kun je die vanaf de achterkant los tikken bijvoorbeeld? Ik wil natuurlijk niet die ABS tanden beschadigen Alle how-to's die ik tot nu toe gelezen heb, zeggen simpelweg "haal de naaf eruit". Mijn wiellager is zodanig rot, dat de voorkant er zo uitkomt, maar de achterkant zit zo vast als een huis (zoals alles bij deze Jeep) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mitchell2.24v Geplaatst April 25, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 25, 2009 Reply op mezelf Als ik dit zo zie (plaatje van jeepforum.com): Dan denk ik dat er niet genoeg ruimte is om de naaf via de achterkant uit te tikken... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst April 25, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 25, 2009 Slagtrekker fabriceren? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mitchell2.24v Geplaatst April 25, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 25, 2009 Slagtrekker fabriceren? Ik zou wel willen, maar... ten eerste is bij mij de voorkant (met de vijf wielbouten) er dus al af, dus er valt weinig meer te trekken ten tweede heb ik hier thuis geen mogelijkheid om zoiets te fabriceren Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst April 25, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 25, 2009 Velg er weer opdraaien en een paar keer flink tegen de band trappen waarbij je de velg draait. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mitchell2.24v Geplaatst April 26, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 26, 2009 Uiteindelijk was de oplossing (JeepEd, bedankt voor je belletje) een beitel en een zware hamer tussen de naaf en de fusee. Het lager was er niet best aan toe, want viel in drie delen uit elkaar... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.