Spring naar bijdragen

wel gas, geen snelheid


Recommended Posts

Mijn WJ maakt als ik flink gas geef, zoals bij een kick down, wel meer toeren maar gaat dan niet harder lopen. Wat zou dit kunnen zijn? De auto heeft net nieuwe koppakking, nieuwe verdamper van de LPG, nieuwe waterpomp. Zou ermee gisteren op vakantie zijn gegaan maar nu dit ! Gaat me dit weer veel geld kosten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gefeliciteerd Theo, met je zoveelste merkwaardige gedrag van je WJ... :D

Rijdt hij anders normaal ? Ik bedoel, als je gewoon op normale stijl aanzet en optrekt ?

Als hij in de toeren klimt, reageert de motor precies wel op het gaspedaal, maar het lijkt ofdat je aandrijflijn precies niet meewil...

Ben je zeker dat er geen wiel vastzit of zo ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gefeliciteerd Theo, met je zoveelste merkwaardige gedrag van je WJ... :unsure:

Rijdt hij anders normaal ? Ik bedoel, als je gewoon op normale stijl aanzet en optrekt ?

Rijdt eigenlijk vrij normaal al heb ik wel het gevoel dat ik minder vermogen heb. En als hij in de toeren klimt, reageert de motor precies wel op het gaspedaal, maar geen snelheidsvermeerdering...

bewerkt door WJ-Theo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ha Ape, ik heb mijn vakantie wel kunnen vervolgen maar wel gedwongen met de Renault Kango van mijn vrouw. Zijn maar naar Italië gegaan omdat we nog maar 8 a 9 dagen vakantie "over" hadden. Ik ga morgen mijn WJ halen. Naar ik gehoord heb zit er nieuwe olie in, de riemen gesteld, nieuwe leiding en het probleem is (veel) minder maar niet helemaal over. Maar ik heb er nog niet in gereden dus kan niet vergelijken. Ben we reuze benieuwd, maar nu alweer 695 euro armer. loopt wel heel erg in de papieren nu! Nu maar hopen dat ik van de problemen af ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Theo,

wat sneu zeg !

Hopelijk is het nu in orde, maar die zin van : ik citeer: " het probleem is (veel) minder maar niet helemaal over."... dat maakt me wel niet echt vrolijk...

Hopelijk is het 100% in orde, want als het minder is vrees ik dat het probleem nog steeds niet gevonden is....

hou ons op de hoogte, ondertussen duimen we...:wub:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja Frans, blijft een Jeep he. De olie in de automaat was verbrand. Misschien heeft er wel de verkeerde ingezeten?. De auto rijdt bijna als vanouds, maar ik heb (durf) nog geen Kick Down gegeven. De garagist zei dat het beter was geen caravan erachter te hangen, omdat de automaat niet meer 100% is. Kan de koppelomvormer zijn, maar ook wat anders. Ik heb er weer heerlijk in gereden. Tis alleen shit dat ik het gevoel heb de auto niet 100% te kunnen vertrouwen en dat er dus nog een (dure) reparatie staat aan te komen. Maar ik denk, hoop, weet, voel, dat deze WJ het wel waard is om nog FF wat meer in te investeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De olie in de automaat was verbrand

ai ai ai... :bye1:

Heb ik 's gehad met een BMW met de befaamde (of beruchte ?) ZF automaat erin...

Olie was ook verbrand en toen bleek toch dat de rembanden versleten waren en dat de automaat aan een revisie toe was, want op een zekere dag stond ik midden op de E-40 stil. Gas geven zoveel ik wou, maar de BMW(rak) ging geen centimeter meer vooruit...

ik doe vanavond een kaarsje branden voor jou Theo...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is NU zo dat als ik optrek en flink gas geef de auto in de een (1) blijft staan en niet opschakeld. Rij ik 100 en wil flink accelereren dat schakel de bak mooi terug, gaat harder lopen MAAR SCHAKELD NIET MEER OP en blijft dus in de dan gekozen versnelling staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is NU zo dat als ik optrek en flink gas geef de auto in de een (1) blijft staan en niet opschakeld. Rij ik 100 en wil flink accelereren dat schakel de bak mooi terug, gaat harder lopen MAAR SCHAKELD NIET MEER OP en blijft dus in de dan gekozen versnelling staan.

hoeft niet de bak te zijn jij zij dat ie en kleine 130dkm heeft gereden

al eens je filter vervangen en wat betreft de olie

kan ook zijn dat je koppelomvormer is overleden eens gehad met de zj

dus eerst even kijken wat er met de bak is maar denk dat ie niet stuk is weet hoe je rijd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

misschien kom ik morgen wel FF jouw kant op mag je zelf eens rijden. Of ben je morgen verhinderd?Er zit trouwens nieuwe olie en filter in, en ik voel dat hij iets beter rijdt. Ik wil eens een groter stuk rijden en eens goed warm laten lopen. Richting Drente lijkt me wel leuk Grijns

Link naar opmerking
Deel via andere websites

misschien kom ik morgen wel FF jouw kant op mag je zelf eens rijden. Of ben je morgen verhinderd?Er zit trouwens nieuwe olie en filter in, en ik voel dat hij iets beter rijdt. Ik wil eens een groter stuk rijden en eens goed warm laten lopen. Richting Drente lijkt me wel leuk Grijns

je bent welkom maar liefst zaterdag moet morgen avond op de shovel werken dus

maar goed bel morgen maar even <_<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Het is NU zo dat als ik optrek en flink gas geef de auto in de een (1) blijft staan en niet opschakeld. Rij ik 100 en wil flink accelereren dat schakel de bak mooi terug, gaat harder lopen MAAR SCHAKELD NIET MEER OP en blijft dus in de dan gekozen versnelling staan.

Hey Theo,

Is er nog nieuws over de schakel-problemen. Ben benieuwd wat er nou met de automaat aan de hand was.

Mijn water-temperatuur problemen zijn opgelost. Het was dus niet de LPG installatie of afstelling of de waterpomp, maar dus toch een verstopte radiateur.

Greetz,

Ape

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Theo,

Is er nog nieuws over de schakel-problemen. Ben benieuwd wat er nou met de automaat aan de hand was.

Mijn water-temperatuur problemen zijn opgelost. Het was dus niet de LPG installatie of afstelling of de waterpomp, maar dus toch een verstopte radiateur.

Greetz,

Ape

Ik rij gewoon met de auto en gaat goed. Probleem is nog niet opgelost. Ga er binnenkort werk van maken. Waarschijnlijk een electronisch probleem daar de koppelomvormer naar behoren werkt en het schakelen ook goed en boterzacht gaat. Tis alleen met de kick down. Ik hoop op schakelaartje of sensor of zo. Ik laat je in ieder geval iets weten zodra ikzelf iets weet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...