Spring naar bijdragen

extra stoel/achterbank in bagageruimte


NiMi
 Share

Recommended Posts

Extra zitplaatsen is praktisch eenvoudig uitvoerbaar, maar volgens de wet een ander verhaal.

Wil je het helemaal volgens de regels doen dan:

*gordels aanbrengen

*aantal zitplaatsen op kenteken door RDW laten aanpassen

*verzekering inkennis stellen van deze wijziging

RDW zal je alleen papieren toezenden als er een type goedkeuring is voor meer zitplaatsen.

Ivo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
geen resultaat

maar ik ben dus op zoek naar een Nederlandse oplossing zoals hier te zien is bij deze Amerikaanse leverancier, iemand nog ideeen??

http://www.littlepassengerseats.com/jeep_grand_cherokee.htm

Zover ik weet is het wettelijk niet toegestaan om extra zitplaatsen in een auto te maken. De exacte regels ken ik niet, maar dit zal de reden zijn dat er in Nederland geen oplossing voor te vinden zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar eens gebeld met de RDW en daar gaven ze aan dat als een extra stoel of bank tegen de rijrichting in geplaatst wordt er geen regelgeving bestaat. Zolang er geen regelgeving bestaat is het dus ook niet verboden volgens het RDW. Wel van belang bij een inzittenden verzekering om de verzekeraar te raadplegen/informeren.

Als je in de rijrichting plaatst is het een heel ander verhaal en moet je aan allerei voorwaarden voldoen.

Dus ik blijf op zoek naar een extra bank!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...