Spring naar bijdragen

Emissie maint?


rodilito
 Share

Recommended Posts

Hi Jeepers,

Op deze fijne paasdag lag ik onder mijn dashboard en zag tot mijn verbazing dat er een stekker los zat. Ik ben gelijk gaan kijken wat er nu weer werkte :P

Er brand waarschuwingslampje "emissie maint" wat denk ik inhoudt dat de automaat onderhouden moet worden... maar wat? Olie? Is het erger?

Na 2 uur zoeken op dit forum en de US variant heb ik weinig gevonden. Ik mis ook de "user manual" dus daar kan ik ook niet terecht voor mijn XJ uit 90.

Iemand?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zit een relais in dat na ca 145000 km. (90.000 Miles) aangeeft dat de lambdasonde vervangen moet worden. Preventief, dat wel.

Die sondes kunnen veel langer meegaan, dus wordt het relais vaak afgekoppeld en als de motor beroerd gaat lopen weet je dat er een goede mogelijkheid is dat de sonde naar de Jeep-hemel is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok, dat is duidelijk. Bedankt voor je reply!

Nu het volgende: hoe check ik dan of deze lamdasonde nog goed is? Ik ga ervan uit dat deze, gezien de 155.000 miles op mijn XJ, vervangen is. Maar, ik wil dit graag zeker weten.

Daarnaast; Reset hij de waarschuwing automatisch of moet ik dan een handeling doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor zover ik weet is het niet te resetten. De afstand zegt niet dat hij al eens is vervangen, hij kan best nog goed zijn.

Ik weet niet of het in de 1990 types al is ingebouwd, maar probeer maar eens een minimaal het contanct 3 keer uit en weer aan te zetten. Niet starten, het contact aan laten staan en na een paar seconden gaat dan het check-engine lampje knipperen.

Als je even de zoekcode gebruik met "foutcodes" vind je ergens wel een lijst met de verklaring, anders vraag je het nog maar even.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...