Spring naar bijdragen

stuur schud tussen 100 - 120 kilometer/h


Recommended Posts

Uitlijnen zal schudden niet verhelpen. Wel kan verkeerd uitlijnen na verloop van tijd dit schudden veroorzaken, doordat de banden anders slijten.

Speling op kogels, wiellagers, speling op 't stuurhuis kunnen allemaal dit slingeren veroorzaken.

Maar de banden zelf kunnen het ook! Bandenspanning goed??

Gooi ook eens de achterwielen voorop....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoe controleer ik de kogels? wiellagers of speling op 't stuurhuis?

de bandenspanning is goed.. ik denk eerder dat het aan de lager ligt want ik heb die ooit nog eens vervangen...

ik heb vandaag naar Kortrijk en terug gereden van Bilzen en het is echt wel hevig bij ongeveer 50 per uur voelen de passagiers achterin ook dat de auto op en af wiebelt.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met z'n tweetjes.. de een trekt aan het stuur en dan gewoon goed kijken en voelen.

Lagers kun je alleen, soms zit er op het wiel al speling als je 'm opkrikt en met beide handen wat beweegt.. Mag geen speling op zitten.

Verder kun je dan ook meteen de momenten van de bouten natrekken, heb je iets van een manual? Daar staan ze in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kogels op speling controleren doe je, bijv., door iemand in de auto plaats te laten nemen en het stuur continu een stukje heen en weer te laten draaien. Zoveel dat de wielen net draaien.

Je kruipt dan onder de auto en doet je hand om de te onderzoeken kogel. Zodanig dat je beide stangen, die aan de kogel zitten, kunt voelen.

Je mag daar dan geen beweging tussen voelen.

Het stuurhuis is wat lastiger. Kijken of de stuuras (vanaf het stuur) al wat draait, voordat het stangenspul onder de auto in beweging komt.

Beide methoden geven slechts een eerste indicatie. Voor zekerheis moet de auto op de brug.

Maar ik lees dat je ook bij 50 al wat voelt.

Dan ga ik toch echt denken aan de banden. Sjimmyen geeft ongeveer jouw klachten, en wordt meestal door de banden veroorzaakt.

Ook onrondheid kan nog....

bewerkt door 87wrangler
kud typos
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

sorry dat ik dit oude topic naar boven haal

maar ik ondervind nu nog iets dat misschien te maken heeft met deze probleem

mijn remblokken lijken op te zijn want ik hoor gepiep en geschuur als ik rem

maar ook als ik niet aan het remmen ben hoor ik geschuur en het lijkt synchroon te lopen met het schudden :s

wat zou dit kunnen zijn? ik ga morgen niewe remblokken zetten maar ik twijfel dat het daarmee zal opgelost geraken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sorry dat ik dit oude topic naar boven haal

maar ik ondervind nu nog iets dat misschien te maken heeft met deze probleem

mijn remblokken lijken op te zijn want ik hoor gepiep en geschuur als ik rem

maar ook als ik niet aan het remmen ben hoor ik geschuur en het lijkt synchroon te lopen met het schudden :s

wat zou dit kunnen zijn? ik ga morgen niewe remblokken zetten maar ik twijfel dat het daarmee zal opgelost geraken

Remschijven vernieuwen of laten afdraaien + blokken vervangen zal meer doen dan alleen de blokken.

Waarschijnlijk zijn je remschijven niet meer mooi recht. (vandaar ook het schudden)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik voel mijn stuur schudden maar wie langs me zit voelt niks .... dus alleen mijn stuur schud... redeleijk fel...

heeft iemand dit ooit al meegemaakT? :s

Laat ook je achter wielen balanceren, was bij mij het geval.

Ze vertelden me ook dat bij snelheden van rond de 8o het meestal de voorwielen zijn die moeten worden gebalanceerd en bij snelheden van rond de 110 km/uur het vaak de achterwielen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

schudden in je stuur tussen 80 en 120 km/u is onbalans in de voorwielen = balanceren

schudden in je stoel is onbalance in de achterwielen= balanceren

schudden met remmen in je stuur is kromme schijven=nieuwe schijven of afdraaien (tuurlijk gelijk ook nieuwe blokken)

schudden of trillen aan de rempedaal is krommeschijven voor of achter= nieuwe schijven of afdraaien (tuurlijk gelijk nieuwe blokken)

ik weet dat er nog meer kan zijn zoals ophanging en diverse rubbers en stabilatoren maar eerst zou ik het hiermee doen

gr,

Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

schudden in je stuur tussen 80 en 120 km/u is onbalans in de voorwielen = balanceren

schudden in je stoel is onbalance in de achterwielen= balanceren

schudden met remmen in je stuur is kromme schijven=nieuwe schijven of afdraaien (tuurlijk gelijk ook nieuwe blokken)

schudden of trillen aan de rempedaal is krommeschijven voor of achter= nieuwe schijven of afdraaien (tuurlijk gelijk nieuwe blokken)

ik weet dat er nog meer kan zijn zoals ophanging en diverse rubbers en stabilatoren maar eerst zou ik het hiermee doen

gr,

Richard

ik ga mn voorwiellen eens ergens anders laten ballanceren want: de dag ervoor zei die man dat zn machine kapot was en de dag erna deed die beetje raar die garagist... misschien was die nog altijd nie gemaakt heeft die me gewoon afgezet....

mijn rempedaal schud nie en het is ook nie zo dat het tijdens remmen is wel schud de achterkant van de auto fel bij 20 per uur... zal dan maar alle banden laten ballanceren en iets laten weten <_<

dank u voor jullie hulp... zal voor morgen zijn denk k

en als het niet help zou het erg zijn moesten mijn remschijven niet meer goed zijn :D ben ik veel geld kwijt ;)

ben ik het of is alles veel duurder bij de dealer waar ik ga... een koplamp betaalde ik 18€

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Remschijven hoeven niet zo duur te zijn.. maar eerst maar eens balanceren dan. Wie weet is het opgelost.

Als je de dealer te duur vind ga je toch ergens anders heen?

ja.. ik ken geen andere dealer in de buurt... maar vanaf nu ga k gewoon voor de japanse namaak merken...

hoeveel komen remschijven dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...