Spring naar bijdragen

Liertje plaatsen


Blue4.2
 Share

Recommended Posts

Goed niet veel bijzonders dus, zal je denken en dat geld ook voor de lier. Maar 't gaat nu effe voornamelijk om het kastje(met die condensators erin) dat bij de lier hoort.

Verder ben ik wel super blij met de aanschaf van de lier! (bedankt JanJeep:worshippy:)

Zo was het dus met die korte kabeltjes...

afb081.jpg

Goed eerst effe de draden verlengd zodat ie onder de motorkap kan ipv voorop bovenop de lier. in dit geval 50mm2 draad(beetje dik maar kan geen kwaad;)), nieuwe kabelschoenen erop en een krimpkous erom.

afb082.jpg

Ok dat is klaar spul in het kastje aansluiten.

afb084.jpg

Goed het kapje(effe wat stukjes uitgesneden) aangepast om de dikkere kabels door naar binnen te laten. En tevens van een Buitenmantel van een ander stuk kabel gebruikt om evt doorslijten van de dikkere kabels te voorkomen. dit omdat ze door de dikte toch wat contact maakten met de basisplaat van het kastje... Maar tis nou Bullit Proof....

afb085.jpg

afb090.jpg

Nou ja goed voordat we begonnen met het bovenstaande hadden we al een mooi plaatsje uitgezocht onder de motorkap. Nou dat werd dus idd de plek waar de orginele krik zit. Zoals geloof ik een heleboel mensen hebben.

Maar aangezien de krik er bij mij al vanf aankoop niet meer inzit en die plaat er van nog wel, gaf dit mij en m'n maat Erik een idee. Laten we dit platform er is voor gebruiken om dat kastje te installeren.

Zo gezegd zo gedaan dus tijd om het een en ander aan te passen.

Eerst de obstakels maar is van het platformje afgehaald. Aangezien dat dit gepuntlast zat was dit geen probleem.

afb080.jpg

Beugeltjes van stukkies strip gemaakt waarop het kastje komt te staan. Hierbij als referentie het hoogste punt van de orginele staande gedeeltes die op de plaat zaten, zodat we zeker weten dat straks de motorkap ook nog dicht kan.

afb089.jpg

En het eind resultaat nog losjes op de plaat. We hebben de orginele beugeltjes waarmee het kastje normaal op de lier zit aangepast, zodat die nu op de beugels gebout kunnen worden van de krik plaat. Tis allemal simpel maar effectief.:)

afb091.jpg

Van bovenaf gezien is of die krik plaat er voor gemaakt was ivm met de inkeping in de plaat. Zit percies waar die 3 kabels eruit komen en dus ook naar beneden richting chassis balk zullen gaan...

afb092d.jpg

Vrijdag weer verder, zal dan nog even een paar foto's schieten. Zodat duidelijk word hoe het in elkaar zit. Verder alle beugeltjes in de Undercoat gespoten, dus dat hangt nu lekker te drogen.

Verder de lierplaat...

Tja wat zal ik zeggen, had een universele gekocht. Is leuk en goedkoop, maar vergt wel wat aanpassingen. Maar goed een flex doet wonderen!:yes:

Dus deze hebben we ingekort, ruimte gemaakt voor het uitsteksel bij de grill, en ruimte gemaakt voor de Haken. Verder haken aan onderzijde platgemaakt zodat ze gewoon plat op de plaat kunnen. Toen bleek dat de plaat niet ver genoeg uitstak om het rollenvenster te herbergen, maar daar willen we een mooie spacer voor maken omdat je 't maar over enkele milimeters spreekt. Verder kwam ik er ook nog achter dat de plaat een stukje omhoog moest om de voorste boutjes van de lier te plaatsen(was wel een Most Embarrising moment<_< had de plaat al vast gemaakt en lier er los opgezet en dan kom je er achter. Trial and error!:yes:). Dus een paar stukkies strip gemaakt met passende gaten om het spul op te hogen.

Niet al teveel foto's hiervan, maar vrijdag volgen er meer.

Hier aangepast...

afb087.jpg

En de haakies afgevlakt...

afb086.jpg

En Erik weer bedankt voor de assistentie!:thumbsup:

bewerkt door Blue4.2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Degelijk werk 50 mm2.

Heb zelf dezelfde lier en hier 35 mm2 voor gebruikt, kwam wel bij een probleempje uit, doordat de kabel dikker is als de orginele 25 mm2 draai je het schroefje van de kap in de buitenste kabel.

Ik moet zeggen dat geeft best veel kortsluiting op het moment dat je gaat lieren.

Oplossing schroefje (bij de pijl) een stuk inkorten

Foto-NB4KHJHR-D.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Degelijk werk 50 mm2.

Heb zelf dezelfde lier en hier 35 mm2 voor gebruikt, kwam wel bij een probleempje uit, doordat de kabel dikker is als de orginele 25 mm2 draai je het schroefje van de kap in de buitenste kabel.

Ik moet zeggen dat geeft best veel kortsluiting op het moment dat je gaat lieren.

Oplossing schroefje (bij de pijl) een stuk inkorten

He bedankt zal d'r is naar kijken.:thumbsup: 't was me nog niet opgevallen, toch maar is effe een blik opwerpen. Zou idd lullig zijn als het met vuurwerk eindigt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...