Spring naar bijdragen

luchtrooster filters ZJ


Recommended Posts

Hallo mede Jeepers!

Sinds een paar dagen heb ik last van een enorme stank in de auto.

(nee niet m'n voeten en ook geen bonen gegeten :bye1:)

Het bleek van de airco af te komen. Schimmel op de filters, volgens de airco experts hier op m'n werk. (ik werk in de auto industrie)

Onder de parafaan zit een reeks kleine filtertjes (een stuk of 7 zo te zien), wat volgens de collegas veel weg heeft van die van een Voyager.

We hebben er in de haast drie uit gevist en die waren inderdaad zwaar beschimmeld. We hebben de airco met zo'n busje gereinigd en het ruikt al

een beetje beter, maar die andere filters moeten er nog steeds uit.

Ja, er komt ook nog een vraag! :bye1:

Volgens de plaatselijke Jeep dealer (Eagle Auto) zijn deze filtertjes NIET standaard op de auto geleverd. De airco echter wel! :bye1:

De vraag:

Zijn deze filtertjes achteraf door iemand gemonteerd of is de magazijnman van Eagle Auto even de weg kwijt?

Of kan ik ze net zo goed weglaten?

Alvast bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Hey gast.

Weinig reacties nog.

Maarrrrr ik heb 't zelfde de lucht valt wel mee, maar begint toch wel beetje muf te worden.:ph34r:

Nu ben ik ff naar die filters wezen kijken, maar hoe kom je daar bij?

En hoeveel waren het er? 7?

Ze zitten onder de parafaan bij de ruitenwissers. (tussen de motorkap en het voorraam)

Er zitten een paar kleine schroefjes (niet te hard draaien want ze breken heel makkelijk!) en dan kan de parafaan helemaal verwijderd worden.

Ik heb aan de rechterkant 3 verwijderd. Links moeten er ook 3 zitten en volgens collegas ook nog 1 in het midden.

Ik hoor het graag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben er eigenlijk achter gekomen dat als ik de Grand gewassen heb, hij de volgende dag een beetje vochtig/muf ruikt wanneer ik de verwarming aan zet.

Denk dus dat het vocht in het systeem is. Wanneer de kachel of airco uit staat, gaan er aller handen kleppen dicht.

De (vochtige) lucht raak dan opgesloten en gaat muf ruiken.

Oplossing bij mij was ff de verwarming aan of de aanjager en weg lucht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Late reactie: Op de ZJ zit geen interieurfilter. Dat geschimmelde filter heeft dus de vorige eigenaar zelf aangebracht. Ik heb het ook zelf (laten) doen:

a omdat ik allergisch ben voor pollen

b omdat ik al een keer een kapotte airco-condensor onder mijn dashboard heb gehad = Zj kwaaltje en een peperdure reparatie; vnl werkloon. Dat hele airco-ding zat vol troep doordat er geen interieurfilter is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...