Spring naar bijdragen

Gebruikershandleiding


Recommended Posts

Hallo,

ik rij een GC 4.0i LTD uit 1993, maar ik heb hier geen "boekjes" bij gekregen.

Ik zoek de originele gebruikershandleiding en overige originele af fabriek bijgeleverde boekjes.

Dus: Wie heeft deze voor mij of weet waar ik ze kan krijgen (Kopen)??????

Zodat ik op kan zoeken wat "coolant sencor bad" inhoud.

Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
Originally posted by p.kaan@Dec 17 2004, 09:33

Heeft waarschijnlijk iets met je Climate Control/Airco te maken. Die boekjes, weliswaar in het Engels, kom je tegen op www.ebay.com

Zoek maar eens op "Grand Cherokee"

<div align="right">

Ben er nu achter dat het niks met de airco van doen heeft. Het is de temperatuursensor van de koelvloeistof. Ik heb nu dezelfde melding.

Weet iemand hoe dit is op te lossen? Meteen vervangen of kan het ook een kwestie van schoonmaken zijn (corrosie)?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ebay

Nog ruim 2 dagen....

Sensor van je koelvloeistof. Teperatuur sensor zou kunnen. Of anders de sensor die het niveau meet?

Schoonmaken kan goed helpen, naar mijn mening geeft ie geen signaal meer door, vandaar die foutmelding. Anders vervangen...

Maar of het nou de thermostaat of het niveau is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by 4by4@Dec 16 2004, 21:50

Hallo,

ik rij een GC 4.0i LTD uit 1993, maar ik heb hier geen "boekjes" bij gekregen.

Ik zoek de originele gebruikershandleiding en overige originele af fabriek bijgeleverde boekjes.

Dus: Wie heeft deze voor mij of weet waar ik ze kan krijgen (Kopen)??????

Zodat ik op kan zoeken wat "coolant sencor bad" inhoud.

Ron

<div align="right">

Heb je die melding afgelezen van je VIC(scherm in de middenconsole)?

Volgens mijn manual('94 5.2 ltd) is de enige VIC melding betreffende koelvloeistof de volgende "Coolant level low", bijvullen dus.

Kijk eens naar het niveau in je expansievat.

Heb wel eens originele owner manual's bij B&S in Tiel zien liggen.

Heb zelf de mijne hier vandaan.

Suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Originally posted by p.kaan@Jan 19 2005, 19:22

Heb de "Coolant sensor" ondertussen vervangen, maar helaas pindakaas, ben nog niet van die vervelende melding af.

Misschien het koelvloeistofnivo eens controleren morgen overdag. Er kan toch normale koelvloeistof in?

<div align="right">

Eindelijk daar ben ik weer.

Bedankt voor de reacties!.

De VIC geeft echt aan coolant sensor bad. Maar de koelvloeistof heb ik al eens bijgevuld, maar zonder effect.

Echter, door luiheid rij ik alweer enkele weken zo, met dan un wann wederom die melding, maar de temperatuur wordt er niet anders van.

Het lijkt mij toch dusverre eerder irritant dan echt gevaarlijk.

Bedankt voor de tips over de manuals ik ga even kijken!

Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Eureka! Ik ben eruit wat het is. Het is dus de sensor die het nivo meet in het reservoir van de koelvloeistof. Hier zit een vlottermechanisme in en waarschijnlijk zit hier normaal een soort dempend veertje in, wat versleten kan zijn, waardoor de vlotter bij elk hobbeltje op en neer geschud wordt, met als gevolg die vervelende melding. Dus dat wordt het vlottermechanisme vervangen of als dit niet los verkrijgbaar is het gehele tankje.

Ik heb wel een goede (tijdelijke!) oplossing gevonden:

Men hale het vlottermechanisme uit het tankje (zit erin geklikt), neem een zogenaamde "post-elastiek" (die ze dus bij TPG post gebruiken), span deze over de vlotter heen, zodat deze omhoog blijft staan, en klik de vlottter terug in het tankje. Wel goed controleren of het vloeistofnivo op peil is/blijft, want je krijgt nu geen waarschuwing meer.

P.S.: Heb met 1 ding geen rekening gehouden: Met de temperatuur van de koelvloeistof! Dat spul wordt natuurlijk heet, dus de elastiek zal ook niet heel blijven. Dan toch maar z.s.m. vlottermechanisme vervangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...