Spring naar bijdragen

AMC360 vraag


GvdHoek
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

in de motor van mijn Chief zat een ferme tik. Na nieuwe olie erin gedaan te hebben de klepdeksels maar eens gelicht.

Nu blijkt dat van de achterste zuiger de voorste stoterstang hartstikke krom is. Naar mijn idee kan dit ontstaan zijn doordat de auto een tijd heeft stilgestaan waardoor door te dikke olie de hydraulische klepstoter is vast

gaan zitten (klopt mijn idee hiervan?).

Nu heb ik enkele vragen, wie heeft er een stoterstang voor een AMC360 op voorraad? Daarbij is bij het losdraaien van de tuimelaar dat bruggetje wat over 2 tuimelaars heen zit en waarmee de tuimelaars vastzitten geknapt. Dus deze ben ik ook benodigd.

En hoe kan ik zien (testen) of de hydraulische klepstoters nog goed zijn?

Alvast bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die stoterstangen hebben ze bij BNS zo wel liggen (gaan per 2 stuks en kosten bijna niets) Die beugeltjes weet ik niet of je die los kunt krijgen maar behoren volgens mij bij een set klepstoters.

De hydraulische klepstoters kan je eruithalen, ze zijn nog goed als je ze in kunt drukken, als ze vast zitten kan je beter nieuwe kopen (zijn ook niet zo duur hebt er alleen best veel nodig.)

Groeten en succes Bas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...