Spring naar bijdragen

advies nodig: Fertan of Owatrol C.I.P


tammo007
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende;

Nu ik eindelijk mijn chassis in orde heb wil ik hem gaan spuiten, maar ik zit nog te twijfelen wat ik moet doen met de binnenkant van de kokers.

In de kokers zit nog wel wat oppervlakkig roest (geen dikke korsten)

Nu weet ik niet wat ik beste kan gebruiken Fertan / Owatrol C.I.P. of misschien allebei?

Ik zit zelf te denken aan alleen Owatrol C.I.P ,omdat dit gelijk een primer is en het trekt door de roest in het metaal.

Daarna wil ik een lak aanbrengen en dan de kokers volspuiten met ML.

De combi Fertan en Owatrol C.I.P. lijkt me geen goed idee, omdat het allebei in de roest trekt en ben dan bang dat het niet goed werkt.

Verder moet je heel veel water gebruiken met Fertan, en mijn chassis is mooi blank.......

Graag jullie advies.

Alvast bedankt,

Tammo Nijenhuis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb me pas hier ook net in zitten verdiepen.... Persoonlijk zou ik gaan voor voorbehandelen met Owatrol olie, daarna lakken met Tencoferro. Ml zou ik weglaten, dit blijft altijd een beetje plakkerig en verzameld vuil. Zeker aan de binnenzijde van het chassis zou ik het zo glad mogelijk willen. Kun je ook lekker uitspoelen als er blub in je chassiskokers zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Ik heb het al eerder op dig forum gemeld: ik gebruik roestoplosser van HG. HG levert vloeistofjes voor de duvel en z'n ouwe moer: van kauwgumverwijderaar tot gevelreiniger. De roestoplosser werkt zoals ik ervaren heb bijzonder goed, het heeft een bijtsende werking. Ik heb een testje gedaan door een stuk blanke plaat half in te smeren met HG en voor de andere helft onbehandeld te laten. Plaatje aantal weken buiten laten staan. Het met HG behandelde oppervlak bleef wekenlang roestvrij, terwijl de onbehandelde kant zwaar roestte. Uiteindelijk begon de met HG behandelde kant ook te roesten; letwel, deze kant was verder niet gelakt. Voor mij reden om HG te gebruiken, daarna afspoelen en drogen en lakken. Is verkrijgbaar bij de grotere drogisten en de bouwmarkt.

Ik heb geen aandelen bij HG, maar ik vind het goed en goedkoop spul.

Bert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo!

Ik heb het HG spul niet in het chassis gebruikt, maar wel aan de buitenzijde en op andere onderdelen (plaatwerk, beugeltjes ed). In het chassis spuiten zou ik doen met een (elektrisch) spuitpistool met verlengslang en "dwarsspuitmondje".

Ik heb het niet in de chassisbalken gebruikt omdat ik daar absoluut het vuil niet uit krijg. Er ligt in sommige delen een laag van een centimeter , het lijkt wel gebakken, zand/klei. Zelfs met een hogedrukreiniger niet overal weg te krijgen. Het zal makkelijker zijn als het chassis onder de auto vandaan is en je er goed bij kunt.

Bert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb in het verleden een vol CJ chassis schoon gemaakt door een stukje 8mm PU luchtslang (t soort wat op trucks zit) op m'n lucht spuit te zetten, hiermee door de gaten van het chassis alles eruit gespoten. Daarna even kloppen met een hamer op het chassis en weer uitspuiten tot alles eruit is. De kopstukken open gemaakt om er een ronde ijzerborstel op een flexibele as (+/- 1 meter) aan de boormachine de boel schoon te borstelen. Hierna met een tectylspuit voor holle ruimten (heeft een spuitkop op een slangetje) de binnenzijde behandeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...