Spring naar bijdragen

Vraag aan de technici


Recommended Posts

Hallo mensen;

2 vragen:

1) hoe krijg ik het rubberen blauwe dasboard eraf van een CJ7 waar met grote letters JEEP + logo op staat? Alle schroeven e.d. losgedraaid maar dat ding blijft moervast zitten...

2) Net onder het voorraam buiten zit een soort (lucht)rooster op de motorkap, bedoeld voor...? het lijkt erop dat het ook een functie heeft om via de cabine water af te voeren. Kan ik dit rooster afdichten zodat er geen lucht/water meer door heen komt want ik heb een lek als ik door de overspoelde straten hier rijd hetgeen ervoor gezorgd heeft dat mijn radio het nooit meer zal doen...

Thanks!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey

Het luchtrooster is bedoelt om inderdaad lucht naar binnen te laten voor je kachel (of koude lucht).

Dit werkt met een aantal kleppen die je bedient met de 'uittrek knoppen' op je dashboard. Deze kunnen wel eens vast zitten omdat dit mechanisch werkt (met kabeltjes e.d.).

Onder aan het lucht systeem zit een afvoer slang voor het vuil en water wat er in het luchtrooster terrecht komt.

Deze slang kun je aan de buitenkant zien, onder je accu. Misschien zit deze verstopt?

Mijn CJ lekte ook op de radio, dit kwam door het rubber dat tussen je body en het raam zit.

Succes :no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey

Het luchtrooster is bedoelt om inderdaad lucht naar binnen te laten voor je kachel (of koude lucht).

Dit werkt met een aantal kleppen die je bedient met de 'uittrek knoppen' op je dashboard. Deze kunnen wel eens vast zitten omdat dit mechanisch werkt (met kabeltjes e.d.).

Onder aan het lucht systeem zit een afvoer slang voor het vuil en water wat er in het luchtrooster terrecht komt.

Deze slang kun je aan de buitenkant zien, onder je accu. Misschien zit deze verstopt?

Mijn CJ lekte ook op de radio, dit kwam door het rubber dat tussen je body en het raam zit.

Succes :no:

ik heb da probleem ook dat er water op mene radio valt

die afvoer buis van da rooster kan die verstopt geraken??

ik krijg een beetje overal water binnen:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo mensen;

2 vragen:

1) hoe krijg ik het rubberen blauwe dasboard eraf van een CJ7 waar met grote letters JEEP + logo op staat? Alle schroeven e.d. losgedraaid maar dat ding blijft moervast zitten...

Thanks!

als je je voorruit plat legt dan zul je onder je rubben nog een paar schroefjes voor je je dashpad zien zitten....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je je voorruit plat legt dan zul je onder je rubben nog een paar schroefjes voor je je dashpad zien zitten....

Ik denk dat ik weet wat jullie bedoelen. Heb de kleppen met de daarbij horende slang gevonden (aardig dik ja) en heb ook het mechanisme van de kleppen getest, dat werkt nog maar dan moet ik wel de airco eraf halen dus ik heb ze dicht gezet maar ik betwijfel op dat nog lekproof is na 22 jaar.

Ik denk dat ik toch de boel ga afdichten aangezien ik geen kachel heb, wel een airco... Goed idee?

Als het regent en je maakt een bocht krijgen zowel de bestuurder als de bijrijder een plasje water over de voeten hetgeen laat zien dat het water dus uit die luchtkamer komt.

Radio eruit gehaald kwam een drinkbeter aan water uit dus die is dood :unsure:

Het wordt nog een karwei om alle lekken te vinden, overal zitten gaatjes geboord e.d. maar we zullen zien.

Thanks anyway voor jullie reacties!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...