Spring naar bijdragen

CJ5 met nieuwe Weber


Recommended Posts

Hallo,

Kan iemand mij vertellen of een Weber 34 DGEC carburateur eigenlijk wel geschikt is voor mijn CJ5 6 cyl., AMC 232. Deze is mij geadviseerd, maar wil het graag zeker weten.

Ik moet vandaag of morgen een nieuwe pakking monteren op het uitlaat spruitstuk. Iemand advies/tips? (aandraai moment bouten bv). In het spruitstuk zit een smoorklep(?). Laten zitten/weghalen? Volgens mij doet dit ding niet veel - slap veertje..

Hoor en leer graag van jullie!! Alvast bedankt, Dirk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weber 34 is nix mis mee, zorg wel dat je de juiste conversiekit erbij krijgt, de 232cu is een niet echt veel voorkomend blok. -klik-

Bouten van spruitstuk niet te vast draaien, kopervet erbij gebruiken, altijd makkelijk voor een volgende keer. EGR klep zou ik nog even laten zitten totje nieuwe carburateur erop staat en goed werkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, bedankt voor je reactie en tips. De carburateur heb ik gekocht met een complete conversion kit. Ik neem aan dat dat goed is.

De carb staat er al op, maar lekker lopen doet ie nog niet. Stationair wel, maar rijden gaat redelijk beroerd. Eens kijken wat de nieuwe pakking doet. Het lijkt erop dat ie daar lucht lekt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, bedankt voor je reactie en tips. De carburateur heb ik gekocht met een complete conversion kit. Ik neem aan dat dat goed is.

De carb staat er al op, maar lekker lopen doet ie nog niet. Stationair wel, maar rijden gaat redelijk beroerd. Eens kijken wat de nieuwe pakking doet. Het lijkt erop dat ie daar lucht lekt.

Brandstofdruk misschien.......

Note: Jeep fuel pumps typically supply a high or inconsistent fuel pressure to the carburetor. We strongly recommend the installation of a Holley 12-804 fuel pressure regulator set to 3.5 psi for correct operation and optimal performance.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...