Spring naar bijdragen

Vriesdop


commander
 Share

Recommended Posts

Mn xj ging vandaag na dooi wel heel erg lekken,ga ik eronder liggen zie ik dat er gewoon een gat in mn blok zit vooraan waar dikke slang uit radiateur op blok zit net 10 cm ernaast zit een mooi rond gat waar water uitsypelde....is dit een vriesdop geweest en hoe los ik dit op??kan dit een reden zijn dat ie niet aan de gang te krijgen is?

Groeten Bas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed dan, ik begin.

Er zitten volgens mij 5 vriespluggen aan de zijkant van het blok. (bestuurderskant) en 1 plug aan de achterzijde.

Deze pluggen kunnen gaan lekken ,vaak door corrosie.

Welke plug bedoel jij?:huh:En wat bedoel je met geweest? Is de plug eruit?

Zoja. Er zijn rubberen pluggen in de handel......(tijdelijk). Meestal vervangt men ze door koperen.(zie foto). En het niet aan de gang krijgen heeft hier weinig van doen.

bewerkt door wim hoppenbrouwers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb dit ding bij een kerel gekocht die zelf fanatiek sleutelde en de dam en schuur vol had staan met jeeps...dagje mee gereden en zo weg gezet en niet aan getwijfeld dat hij er gewoon water in zou doen:no:

Morgen even langs B&S voor nieuwe dop...maar hoe krijg ik al t water er weer snel uit?

Welke sensor zit daar eigenlijk bij in de buurt?(op zijkant blok)

Groeten Bas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de temp meter bedoel je?

meen dat 87Wrangler keer had uitgeplozen dat het eigenlijk hoort bij het starten omdat de startmotor een soort van kortsluiting of weerstands verandering veroorzaakt

gemeten waarde is alleen belangrijk voor de zogenaamde closed en open loop. bij open loop draait ie op een koud temperatuur programma waarbij die nog niet rekend met de waardes van de O2 sensor e.d. bij bepaalde koelvloeistof temperatuur gaat ie in een warme stand waarin hij inspuiting regelt n.a.v. waardes van verschillende senoren.

overigens heeft een 4.0 2 koelvloeistof sensoren, een voor de meter en een waar de PCM mee werkt.

bewerkt door Pullie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

ZO!Zijn we weer!

Iets langer tijd nodig gehad als k dacht,maarhij loopt weer!!BEnzinefilter vervangen,vorstdop erin geslagen...Wat was dit een helse klus zeg:blink:maar het eindreseltaat was heerlijk-sleutel om en lopen:D!!

Nu heb ik alleen een olietemp metertje wat voluit slaat en hij blaakt hij loopt na schoonmaken stappenmotor super rustig stationair alleen rook zo zwart als de kachel!!wat zou dit kennen wezen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...