Spring naar bijdragen

aandrijving


stefan
 Share

Recommended Posts

hoi heb laatst een cherokee gekocht en heb daarvan tussenas verloren

reed dus op 4 weel stand met 110 op snelweg en een hoop geratel en geen aandrijving meer

als ik koppeling op laat komen hoop geratel en in 2 weel stand niet maar doet uiteraard dan niks zonder tussenas

wat kan dat wezen en als ik tussenas koop kan ik dan voorlopig rijden in 2 weel stand

graag raad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Stefan,

Allereerst natuurlijk welkom op het Jeepforum. thumbsup.gif

Dan je probleem:

Als ik het zo lees, heb je een serieus probleem! Ik kan me vergissen, maar het lijkt op een defecte tussenbak....

Kun je eens kijken welke standen er op je keuzehandle voor de 4x4 staan? Als ik dat weet, wordt er al meer duidelijk namelijk....

Owja, ik heb je topic ook even naar het "Cherokee forum" verplaatst! wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan heb je waarschijnlijk je tussenbak stuk....

4x4 mag je met jouw tussenbak, een NP231, ALLEEN op zand, modder, sneeuw e.d. gebruiken.... Ga je toch op de verharde weg rijden, dan gaat er iets stuk... ( je hebt toch niet.. ehhh... in 4x4 op asfalt gereden??? ohmy.gif )

Je aandrijfas naar achteren is eraf, hoe kwam dat? Gebeurde dat op hetzelfde moment? En als die er al eerder af was, hoelang heb je met alleen voorwielaandrijving gereden?

In ieder geval lijkt het probleem in de tussenbak te zitten, dus ook met een nieuwe aandrijfas achter zou ik niet gaan rijden, de kans dat er meer defect raakt is groot!

Voor onderdelen kun je eens kijken bij www.jeepcherokeeparts.nl , daar lees ik goede berichten over op het forum!

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...