Glenn Geplaatst December 29, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 29, 2008 Hallo, Is er een manier om om de achteras iets naar achteren te plaatsen. Betreft een cj-5 '81 Dit om meer ruimte te krijgen voor de aandrijfas met automaat en om de stoelen met wielbakken naar achteren te plaatsen. En visueel door de verhoging en grotere wielen is de ruimte voor de as kleiner dan achter de as. Heb al zitten zoeken, de veerbladen van een yj zijn even lang. Misschien van een xj maar daar kan ik geen gegevens over vinden. Iemand enig idee wat de lengte van een xj verenpakket is. Wou dan achter een stuk chassis verlengen/schommel steunen maken die ik achter aan het chassis bout Lassen mag niet geloof ik aan het chassis. De voorste steunen blijven zitten. Groeten Glenn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst December 29, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 29, 2008 denk dat makkelijkste is om voorste montage punt eraf te slijpen en 5cm terug te monteren en de schommels verplaatsen naar de bumper zoals op de foto. als je het niet te netjes last lijkt het alsof het fabrieks laswerk is andere optie is om andere springperches (langere) met meer gaten te monteren, weet alleen niet of er 5cm mee te behalen valt. XJ veerbladen zijn A-symetrisch en verplaatsen de as behoorlijk ver. (bijna 20cm) YJ bladen zijn meen ik ongeveer 2" langer dan CJ dus 1" naar achteren ook zijn beide de XJ en YJ veren 2,5" breedt ipv 2" breedt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst December 29, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 29, 2008 MORE verkoopt hiervoor plaatjes, deze zijn het. http://www.mountainoffroad.com/Catalog/Mounting%20Hardware-Axle/offsetplates.html Via 4wd zijn deze bestelbaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Glenn Geplaatst December 29, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 29, 2008 Kwam dit nog tegen... 1955-1975 CJ-5/6 front = 36" x 1.75" 1955-1975 CJ-5/6 rear = 42" X 1.75" 1976 on CJ front = 42.5" x 2" 1976 on CJ rear = 42" 2.5" YJ front = 42.5" x 2.5" YJ rear = 42" x 2.5" Late Wagoneer front = 42" x 2.5" with offset centering pin 2" Late Wagoneer rear = 52" x 2.5" (may be 48" i forget) All dimensions approximate based on junkyard springs. Hint, hint get extra wheelbase with the offset centering pin if changing springs. Also the spring eye on the Wagoneer (SJ) springs is HUGE on one end so add extra space in the hangers. Achterveren van een Wagoneer is misschien nog een optie...als die 48" zijn..??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst December 29, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 29, 2008 Hallo,Is er een manier om om de achteras iets naar achteren te plaatsen. Betreft een cj-5 '81 Dit om meer ruimte te krijgen voor de aandrijfas met automaat en om de stoelen met wielbakken naar achteren te plaatsen. Jazeker! De oplossing heet CJ-7 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Glenn Geplaatst December 29, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 29, 2008 MORE verkoopt hiervoor plaatjes, deze zijn het.http://www.mountainoffroad.com/Catalog/Mounting%20Hardware-Axle/offsetplates.html Via 4wd zijn deze bestelbaar. Heb ik ook aan zitten denken, dan krijg je alleen een langer stuk veerblad aan de voorkant. Kan me er iets bij voorstellen dat dan de as eerder kanteld bij het optrekken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst December 29, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 29, 2008 Heb ik ook aan zitten denken, dan krijg je alleen een langer stuk veerblad aan de voorkant.Kan me er iets bij voorstellen dat dan de as eerder kanteld bij het optrekken. offset van de veerbladen maakt volgens mij niet zoveel uit voor axle wrap. standaard XJ's hebben er ook geen last van ik zou alleen niet zo'n M.O.R.E. set gebruiken, standaard perches zijn erg kort en vooral met een blok extra tussen veerblad en asbuis vraag je om axle wrap. ook gaat de dikte van de plaat van je lift hoogte af (neem aan dat je SUA staat) zelf spring perches maken is trouwens ook een goeie optie. heb zelf een koker van 2,5" gebruikt en er 3 gaten in geboord voor de plaatsing van de as en met een frees de radius van de asbuis gemaakt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rick van Unen Geplaatst December 30, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2008 Misschien kan je Jos Reuling eens bellen, die heeft een Cj 5 met automaat.... Gr Rick Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Glenn Geplaatst December 31, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 31, 2008 Heb nog het een en ander gevonden met een bestaande kit die xj bladen gebruikt. Blue Torch FabWorks, INC is proud to introduce a CJ rear axle relocation kit. This kit is a simple way to relocate your rear axle back about 6 inches to clear larger tires and add much needed wheelbase. Cutting the rear fenders is required for the install of this kit. Included in the kit is a rear bumper, shackle mounts, and two frame side caps. The kit is very simple to install. The kit is designed to work with Jeep XJ rear leaf springs. http://bluetorchfab.com/store/product_info.php?cPath=84&products_id=114 Komt er dan op neer dat de as een dikke 15 cm naar achteren gaat.... Even met de rolmaat onder de Jeep kruipen. Weet iemand toevallig zo wat het lengteverschil is tussen een cj5 en 7 aandrijfas (achter) is. Nog even een plaatje hoe het wiel er nu bij zit... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
throttle happy Geplaatst December 31, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 31, 2008 Ik heb mijn achteras ook naar achteren gebracht(Willy's). Dit door langere bladveren te monteren(van een M38a1). Maar het nadeel is dat langere bladveren ook verder uitsteken en dus uw oprij:afrijhoek nadelig beinvloeden.Ik heb voor langere bladveren gekozen om een grotere veerweg en soepeler veergedrag te hebben. In uw geval zou ik gewoon de veersteunen opschuiven; is perfect te doen zonder sporen achter te laten waar de keuring zou kunnen over vallen. Je kan ook de steunen op de as wat aanpassen en het centerpin gat opschuiven. 3cm moet gemakkelijk kunnen. Groeten;Danny Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Glenn Geplaatst January 1, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 1, 2009 Denk dat ik de oplossing gevonden heb...Toyota veerbladen. See if you can find some stock rear springs from a 84-88ish Toyota truck. An XJ spring is ~51" long, with the spring pin ~27.5" rearward from the front eye, in your application. A Toyota rear spring is ~48" long, with the spring pin also ~27.5" rearward from the front in. So, you'd have the same axle placement, but 3" less rear overhang. They are pretty flat, only use the top 2-3 leaves (the bottom two of the 5 leaf pack are overloads, anyway). Then add in some arhced Jeep leaves to get what you need, arch wise. Dus maar op jacht naar een paar toyota veerbladen . Meer info over het Stretchen (zo noemen ze dat)van een Jeep. http://www2.pirate4x4.com/forum/showthread.php?t=685657 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.