Spring naar bijdragen

2001 grill in een '99 model


Recommended Posts

Hallo allemaal. Weten jullie of de 2001 gril (zie plaatje) past op een '99 WJ

grille02limited_1.jpg

Ik heb een zwarte cherokee WJ, maar vanaf 2001-2003 zijn de limited's met bovengenoemde grill geleverd. Ik vind die chromen binnenrandjes erg mooi en wil dus zo'n grill kopen

Zou dat 1 op 1 passen denken jullie?

Thanks voor de feedback en een fijne avond

bewerkt door Draaijer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is geen losse grill.

Bumper met grill uit één stuk.

Dus je moet een bumper kopen met een grill die deze randjes al heeft ,of eens gaan zoeken of de randen al los te koop zijn.

Ik heb me zelf al een laten vertellen dat ze niet los leverbaar zijn.

Maar je kan er een bezoekje aan de dealer aan wagen

groeten Walter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is geen losse grill.

Bumper met grill uit één stuk.

Dus je moet een bumper kopen met een grill die deze randjes al heeft ,of eens gaan zoeken of de randen al los te koop zijn.

Ik heb me zelf al een laten vertellen dat ze niet los leverbaar zijn.

Maar je kan er een bezoekje aan de dealer aan wagen

groeten Walter

Hmm dat zou jammer zijn. Ik heb wel deze site gevonden : http://www.carpartswholesale.com/basket.php?add_item_id=1631109

Daar hebben ze voor de zwarte cherokee de grill met die randjes. Vandaar mijn vraag. Ik had ergens anders het part nummer (5GL79DX8AA) voor een zwarte GC gevonden hiervoor en toen kwam ik op bovengenoemde site.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De grille van de Laredo, Sport, en SE kan er apart af, van de Limited&Overland van 1999-2000 niet. Van de Limited&Overland van 2000-2003 wel.

http://www.wjjeeps.com/grilles/grillesrem.htm

Edit:

Om wat voor uitvoering gaat het?

bewerkt door Masis
Paar dingetjes veranderd...
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grille kan er wel apart af hoor... Moet je wel de bumper eraf halen.

http://www.wjjeeps.com/grilles/grillesrem.htm

Edit:

Gaat het om een Laredo?

Ik heb een Grand Cherokee 4.7 Limited (WJ) uit '99 en wil er graag een Grand Cherokee Limited gril van de (WJ) ui 2001 op zetten. Toen hebben ze allemaal die nieuwe grill gekregen met die chromen binnenrandjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Limited en Overland grille zit inderdaad vast op het bumper....

Of het moet er heel netjes uit gesloopt gesneden worden...

Type B: The fascia and body-color grille are a one-piece assembly and cannot be taken apart and separated without permanently cutting it.

grille_type_b.jpg

bewerkt door Masis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Limited en Overland grille zit inderdaad vast op het bumper....

Ik heb net dit gevonden :

1999 and 2000 Limited grilles (Type :yes: - The body-colored Limited grilles used in 1999 and 2000 are manufactured only as a complete one-piece assembly attached to the fascia. To replace these grilles with either a Laredo chrome grille or a 2001-2003 chromed-ring grille requires that the existing grille be cut away from the fascia. Further details are provided in the Grille removal section.

2001-2003 Limited grilles (Type A) - These grilles are available separate from the fascia, and in the body colors listed in the chart below. The chrome trim throat rings, however, are not available separately. The 2001-2003 Limited grilles with the rings can be installed on all 1999-2003 Laredo models. Alternatively, Laredo chrome grilles can be installed on 1999-2003 Limited models.

Dit is dus cut cut cut en dan proberen zo'n mooie erin te prutsen Hmmm dat is erg balen.. Dan maar kijken of er iets anders mogelijk is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ik heb nu mijn eigen grill (en bumper uit één stuk) er een paar keer uit gehad.......jajaja, niet omdat ik dat zo leuk vind.

Maar kan niet zeggen dat hij lekker stevig vast zit een paar plasticplugjes aan de onderkant , twee keer m6 aan de zijkant en een paar schroeven boven aan de grill, waar eigelijk het hele gewicht van grill en bumper aan hangen.

Als je de grill van de bumper af gaat zagen hou je wel een hele slappe constructie over................twee keer meten één keer zagen!

....... tis maar een tip!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...