Spring naar bijdragen

Part-time lampje blijft branden


rodilito
 Share

Recommended Posts

Gisteren met mijn “nieuwe” Jeep (Cherokee XJ automaat uit 90) een goede eerste rit gemaakt van 400km (op en neer naar Limburg). Even wennen zo nieuwe auto maar het rijdt als de brandweer. De automaat schakelt erg soepeltjes, hij zwabbert lekker over de weg.

Ik had alleen een erg slechte start. Toen ik hem had opgehaald stond hij in part-time, lampje “parttime” stond aan maar maar de schakkeling stond wel in de 2wd stand. Volgens mij heb ik command-trac, maar weet dit niet zeker. Toen ik een paar meter ging rijden voelde ik dat hij nog in de parttime stond (voorwielen blokte bij het insturen). Paar keer achter en vooruit rijden op een parkeer terrein en hij ging weer uit de part-time stand (wielen blokkeerde niet meer), het lampje “part-time” brande nog wel (en nog steeds na 400km).

Nu sprak ik de Jeep monteur waar ik mijn Cherokee had gekocht en hij gaf wel aan dat de vacuumslang van de part-time los zat en dat hij deze had vastgemaakt.

Update 27 december:

ik heb vanochtend in het Amsterdamse bos geprobeerd om de parttime lamp uit te krijgen en te checken wat het euvel nu is. Ben niet echt veel wijzer geworden. Wat ik wel weet is dat de Jeep in de 4wd hi stond maar vast liep in een redelijke diepe blubberpoel. Toen ik half uit de auto hing zag ik dat alleen de achterwielen draaide, voorwielen deden niks. Om niet schaamteloos door de boswachter in zijn Daihatsu Feroza uit de blubber te worden getrokken, zette ik de Jeep in de 4wd lo.. een keer lafjes gas geven en ik was eruit.

4wd lo schoot er pas weer uit nadat ik een aantal keer op en neer reed en heen en weer stuurde (is dit normaal??)

Desalniettemin brand het lampje nog steeds en ik weet echt niet wat er aan de hand is.

Is dit probleem herkenbaar?

bewerkt door rodilito
update
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het werkt gewoon nog niet helemaal 100% bij je XJ..

Dat de schakelaar blijft branden en de bak af en toe blijft hangen heeft inderdaad (meestal) met een minder goed werkende vacuum schakelaar te maken. Komt ook vaker voor.

Soms is er meer nodig dan alleen maar de slang aan te sluiten. :ph34r:

Waarom was die slang er in de eerste plaats vanaf? Was daar een reden voor? Moest er nog wat worden schoongemaakt misschien..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen reden opgegeven, zat gewoon los. Toen ik een proefrit maakte kwam ik erachter dat het lampje van Parttime niet oplicht. Vanuit dit forum werd me aangeraden om even te kijken naar de vacuum schakelaar. De monteur van de dealer heeft dit gedaan en kwam erachter dat deze los zat.

Wat is het beste wat ik kan doen? Houdt ervan om te klussen, maar dit is mijn "eerste" jeep dus nog een beetje onwetend hoe op te pakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...