patrick4wd Geplaatst December 16, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 16, 2008 (bewerkt) Valt hier nog iets aan te verbeteren, downpipe, (geen katalisator, voorzover aanwezig) Open luchtfilter en vooral waar komt deze? in chiptuning heb ik geen interesse, omdat ik de auto betrouwbaar wil houden.. bedankt voor uw commentaar, Patrick December 16, 2008 bewerkt door Ab Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst December 17, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 17, 2008 Veel chip zit er in een '95 diesel waarschijnlijk niet, toch? Wat zoek je, meer koppel of meer vermogen? De mogelijkheden die je hebt zijn spelen met turbodruk en daarmee verband houdend de maximale hoeveelheid brandstofinjectie. Meer lucht in je motor betekent immers dat je meer brandstof kunt verbranden. Eventueel kun je daarbij het maximale toerental verhogen voor meer vermogen. (vermogen = koppel x toerental) Maar of je daarmee de betrouwbaarheid dient? Bedenk in elk geval dat de truckjes die je kunt gebruiken voor een (atmosferische) benzinemotor, zoals open luchtfilter en dito uitlaat voor een turbodiesel niet zo effectief zijn. Succes. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
patrick4wd Geplaatst December 17, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 17, 2008 hallo, bedankt voor je mail. Ik wilde dus inderdaad weten of de ademhaling verbeterd kan worden door luchtfilter en/ of uitlaat. Bij LR kan je bij de TD's de "downpipe" (van turbo naar 1e koppeleing leeg maken -ik denk katalisator eruit-) wat de trekkracht bevorderd. Maar ik weet niet o fdat zin heeft/ kan bij een Jiep.. En turbodruk verhogen ga ik (echt) niet doen! grtz Patrick Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dion Geplaatst December 18, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 18, 2008 uitlaat scheelt enorm bij een turbo geblazen motor, liefst compleet open <_< Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst December 18, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 18, 2008 uitlaat scheelt enorm bij een turbo geblazen motor, liefst compleet open Heet jij Scania of zo? Maar je hebt gelijk, auto's die veel kabaal maken rijden altijd veeeel harder <_< Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
patrick4wd Geplaatst December 19, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 19, 2008 uitlaat scheelt enorm bij een turbo geblazen motor, liefst compleet open maar wie heeft er ervaring mee??!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dion Geplaatst December 19, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 19, 2008 ik heb er ervaring mee... zowel benzine als diesel geblazen motoren atmosferische motoren hebben wel tegendruk nodig. bij een diesel kan een open uitlaat goed, maakt niet bijzonder veel 'herrie' zoals lour apin het omschrijft. bij een benzinemotor is een dempertje wel wenselijk, al dempt een turbo ook. maar de meeste winst haal je toch uit het opschroeven van de brandstofpomp en turbodruk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
brabant4x4 Geplaatst December 19, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 19, 2008 maar de meeste winst haal je toch uit het opschroeven van de brandstofpomp en turbodruk en dan nog een intercoolertje monteren en je bent klaar voor de dakar:D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.