Spring naar bijdragen

nieuwe remschijven maar trilt nog!


Recommended Posts

Nou inmiddels heb ik de nieuwe schijven en blokken er onder gezet. Precies gedaan zoals het advies van jullie luidde. Helaas ben ik niet beloond. Het is weliswaar minder op het rempedaal te voelen maar nog steeds flink trillen. Nu heb ik echter het idee dat het van achteren komt. Kan dat? En als je schijven achter krom zijn dan zou je dat dus ook moeten voelen op het rempedaal?? Heeft iemand een suggestie of iemand die dit herkend? Graag wederom een reactie. Ow man dat getril is echt heel vervelend.

Thanks, Boudewijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou inmiddels heb ik de nieuwe schijven en blokken er onder gezet. Precies gedaan zoals het advies van jullie luidde. Helaas ben ik niet beloond. Het is weliswaar minder op het rempedaal te voelen maar nog steeds flink trillen. Nu heb ik echter het idee dat het van achteren komt. Kan dat? En als je schijven achter krom zijn dan zou je dat dus ook moeten voelen op het rempedaal?? Heeft iemand een suggestie of iemand die dit herkend? Graag wederom een reactie. Ow man dat getril is echt heel vervelend.

Thanks, Boudewijn

je voorschijven zijn geventileerd, je achterschijven niet kan dus ook makkelijk je achter schijven zijn.

het wil wel helpen als je na het remmen even je pedaal loslaat zodat warmte niet op een plek blijft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan ook van achter komen....... Als het toch voor blijkt te zijn is dit:

http://www.teamgrandwagoneer.com/parts/Detailed/2019.html

Wellicht een idee.........

Succes

Bedankt voor jullie reacties. Als het toch van voor komt dan baal ik goed. Daar heb ik nou juist net nieuwe op gezet. Dat is dus uitgesloten. Heb ook even de achterkant bekeken maar nog niet er af kunnen halen. Ik zelf ben bang dat het iets is in de remkrachtverdeler. Ik heb ooit eens een mercedes gehad die het zelfde aanvoelde en toe was het inderdaad de remkrachtverdeler. Heeft iemand hier wellicht ervaring mee? En heeft iemand een goed adres waar je dit soort onderdelen voordelig kunt kopen. Ik laat hem volgende week in ieder geval uitlijnen en balanceren. Om het een en ander uit te sluiten. Bedankt voor alle hulp. Groet, Boudewijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yep, ik spreek uit ervaring. In de afgelopen jaren al 6x alle remschijven vervangen aan zowel mijn 5.2 als mijn 5.9. Kolere-design :yes:

Het zijn op zeker je achterste remschijven. Kosten de kop niet, zeker niet via eBay Duitsland (laatst een setje gekocht voor 45EUR en die doen het al 4 maanden goed :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hallo Boudewijn,tja heb het zelfde probleem.Die remmen is echt een probleem.Al 3 x voor nieuwe schijven 1 x nieuwe blokken en schijven.Toen extra stevige remklauwen en schijven en blokken.Een tijdje (3000km) niet,nu weer.Dealer weer nieuwe schijven onder garantie maar nog.Nu is het volgens dealer de achterschijven die of vervangen of afgedraaid moeten worden .Om niet goed van te worden.Maar dan zou het echt weg zijn .Ik wacht tot de volgende beurt en dan maar weer aan de gang met de brakes.Hou vol het komt goed Groetjes Rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Boudewijn,tja heb het zelfde probleem.Die remmen is echt een probleem.Al 3 x voor nieuwe schijven 1 x nieuwe blokken en schijven.Toen extra stevige remklauwen en schijven en blokken.Een tijdje (3000km) niet,nu weer.Dealer weer nieuwe schijven onder garantie maar nog.Nu is het volgens dealer de achterschijven die of vervangen of afgedraaid moeten worden .Om niet goed van te worden.Maar dan zou het echt weg zijn .Ik wacht tot de volgende beurt en dan maar weer aan de gang met de brakes.Hou vol het komt goed Groetjes Rob

Jah inderdaad een zwak punt hoor ik hier en daar. Bij mij zijn het echt de ramklauwen en de schijven achter. Ik heb inmiddels een revisiesetje besteld voor alle vier de klauwen en schijven achter. Waarom alle vier zou je zeggen.... wel het zijn de kosten niet en mijn remmen moeten 100% in orde zijn. Dus binnenkort weer aan de slag. Je moet echt wel een hobbyist zijn op hier van te houden hahaha JEEP rules!..?? Ik vind het in ieder geval heerlijk om mee te kloten. Ik denk dat er een hoop mensen zijn die niet weten wat ze zich op de hals halen met een jeep hahaha Groet, B

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn ervaring is voor schijven krom trillen in het stuur en pedaal, en als de achteschijven krom zijn trilt de auto meer onder je kont en in het pedaal.

het beste is dan om de schijf indien mogelijk af te laten draaien, is het goedkoopste en de schiven zijn dan al helemaal "verhard"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn ervaring is voor schijven krom trillen in het stuur en pedaal, en als de achteschijven krom zijn trilt de auto meer onder je kont en in het pedaal.

het beste is dan om de schijf indien mogelijk af te laten draaien, is het goedkoopste en de schiven zijn dan al helemaal "verhard"

Ok ik zal dit eens proberen. Maar ik denk dat ik gewoon nieuwe er onder knal omdat die ook niet zo heel veel meer kosten. Lang leven autopartsonline.nl

Thanks, B

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Boudewijn,je hebt wel de goede instelling.Je niet klein laten krijgen door een paar remmetjes.Laat eens van je horen hoe het is afgelopen, weet ik ook of ik binnenkort trillings vrij door het leven kan.Succes Rob

Jah das goed. Ik ga donderdag sleutelen en kijk dan wat het is. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat het mijn remtangen zijn. In dat geval ga ik de klauwen reviseren. Is ook goed te doen volgens mij. B&S Tiel is alleen ps vrijdag weer los. Word dus na het weekend. Let you know..... Groet, B

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...