Spring naar bijdragen

chassis roest


SEGER
 Share

Recommended Posts

Zit met een probleempje. Heb ik juist de cj5 van mijn dromen gekocht maar begint stilaan een nachtmerrie te worden als ik het chassis bekijk. Zijn hier en daar stukken tussen de boven en onderkant ingelast en is een stukje doorgeroest. Wat zou ik het beste doen? Kas er vanaf halen of kas erop laten staan. Ik kan het gewoon niet begrijpen:huh:. Hij ziet er buitenkant volledig nieuw uit met polyester kas, motorkap, v8 in D44 achteras,...

Alleen chassis vanachter minder tot slecht. Kan ik hier nog nieuwe stukken voor kopen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou ik dan best een ander chassis erbij zoeken of nieuwe stukken laten maken want dat lijkt me ook niet zo heel simpel? Waar zou ik nog zo een chassis vinden? Dan is het ook nog verboden om aan het chassis te lassen in Belgie dus zal wel perfekt moeten uitzien.:lol:

bewerkt door SEGER
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou ik dan best een ander chassis erbij zoeken of nieuwe stukken laten maken want dat lijkt me ook niet zo heel simpel? Waar zou ik nog zo een chassis vinden? Dan is het ook nog verboden om aan het chassis te lassen in Belgie dus zal wel perfekt moeten uitzien.:lol:

Bij mij in de buurt staat al enkele jaren een cj5 project te koop. Onderstel is klaar en ziet er zo van buitenaf goed uit. De man is nooit aan de carrosserie toegekomen. Hij vraagt er €15oo voor, maar wellicht kan het voor minder. Het is wel in Nederland..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou ik dan best een ander chassis erbij zoeken of nieuwe stukken laten maken want dat lijkt me ook niet zo heel simpel? Waar zou ik nog zo een chassis vinden? Dan is het ook nog verboden om aan het chassis te lassen in Belgie dus zal wel perfekt moeten uitzien.:lol:

ik dacht dus ook dat ik een hele mooie cj had gekocht(met het verstand wat ik er toen van had)

dit kwam ik tegen na het stralen

28122005014mn8.jpg

30122005002za2.jpg

ik wil je niet bang maken,maar weet waar je aan begint,het kan dus erg tegenvallen

02012005008uq4.jpg

02012005007qs8.jpg

je kan ook een ander chassis kopen maar dan zit je met de chassisnummers die niet kloppen

wouter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja daar wordt je wel even stil van maar ben blij dat het toch nog te doen is normaal gezien. Nu is er toch geen weg meer terug en ik vind het echt een vet ding. Spijtig dat er soms slecht aan mijne gelast geweest is anders wat het veel minder werk. Maar al bij al valt het mee. Is maar op 1 plaats doorgeroest. De rest ff opnieuw lassen of gewoon wegslijpen.

bewerkt door Kameel
'reply' is meestal voldoende i.p.v. 'quote' (zeker met plaatjes)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij in de buurt staat al enkele jaren een cj5 project te koop. Onderstel is klaar en ziet er zo van buitenaf goed uit. De man is nooit aan de carrosserie toegekomen. Hij vraagt er €15oo voor, maar wellicht kan het voor minder. Het is wel in Nederland..

Bedankt voor de info. Als het niet moest lukken is dit misschien nog wel een oplossing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Seger,

mijn advies: ander chassis kopen ( met of zonder kenteken) chassisnummer eruit / glad slijpen, hierna mooi laten stralen en galvaniseren en je eigen chassisnummer er opnieuw inslaan op de oorspronkelijke plek.

Een beetje werk maar dan heb je het allerbeste resultaat...

my 2 cents....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...