Spring naar bijdragen

4.0HO of niet??


shelbyeuropa
 Share

Recommended Posts

Hoi, ik ben sinds kort in het bezit van een CJ7 uit 1982 met 4 bak.

Momenteel heb ik redelijk wat motorische problemen die de Jeep er niet bepaald betouwbaar op maken.

Hij start vaak moeilijk, valt regelmatig stil als ie koud is, loopt op 1 cilinder te weinig als het vochtig is.

Verder moet de header vervangen worden omdat er twee gaten in zitten.

Nu kan ik voor een redelijke prijs een complete Cherokee (ik dacht 1996) kopen met 5 bak.

De huidige problemen zijn neem ik aan wel op te lossen met een carburateur revisieset en een paar andere bougiekabels etc maar ik sta in dubio om het meteen grondig aan te pakken door een nieuwere motor te plaatsen.

Kan die motor en bak van een Cherokee zonder al te veel problemen in de CJ7 geplaatst worden, ik wil wel de injectie van de 4.0i behouden (een vriend van mij kan deze wel aansluiten zei hij).

Hoe lang zou zo'n ombouw gaan duren in de avonduren en wat komt er allemaal bij kijken?, past de Dana 300 er zo achter en hoe zit het met evt aandrijfassen etc??

Als ik dit ga doen heb ik de gehele donorauto dus ik kan daar alles vanaf halen wat ik nodig heb.

Ik heb tot het einde van de week om te zeggen of de verkoop door gaat of niet.

Als dit door gaat dan wil ik evt mijn oude motor en bak verkopen, beide zijn in goede mechanische staat, wat leveren die gemiddeld op?

Uiteraard zal ik van de evt ombouw genoeg foto's plaatsen op het forum.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je een 4.0/AW4/242 monteerd wordt het allemaal waarschijnlijk wel een stukje langer dan wat je nu hebt in je CJ7.

of je kan alles naar voren plaatsen door electrische fan (Ford Taurus) te monteren. of/en je plaatst een SYE kit om de hoeken van de aandrijflijn te beperken.

Ik weet het verschil niet tussen een CJ7 en YJ aandrijflijn maar de 4.0/AW4/242 is 12" langer dan standaard YJ aandrijflijn (volgens PBB dan)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij wel. Echter onder een YJ wordt die bak ook gebruikt, en die heeft dezelfde wielbasis als een CJ-7. Moet dus passen / pas te maken zijn.

De np231 of 242 die er bij de cherokee achterhangt, is voor je CJ niet bruikbaar. Je moet dus proberen om je eigen tussenbak te gebruiken, al zal 'ie niet 1:1 achter de AX15 passen.

Probleem is, dat de 231 en 242 de uitgaande aandrijving naar de vooras aan de bestuurderszijde hebben. Bij een CJ zit dat aan de passagierdszijde.

bewerkt door 87wrangler
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...