Spring naar bijdragen

Dresden - Breslau 2009


lorenz
 Share

Recommended Posts

Hallo,

na verschillende jaren roadbooks gereden te hebben in FR wil ik graag het volgende stapje maken en wat extremer roadbook te gaan rijden zonder het fanatieke wedstrijd element van bijv, croatia of rainforrest trophey.

Nu hebben we ( een team uit en rond om de bollenstreek ) besloten om dresden-breslau te gaan rijden in 2009 met minimaal 2 jeeps, 2 mb g, pinzgauer en een laplander.

Graag zou ik met eerdere deelnemers (evt onder genot van een biertje) willen praten, mailen over wat je te wachten staat etc etc. ik wil zeker niet voor een top tien klassering gaan maar ook weer niet voor de poedelprijs:D:D.

Ik hoop zeker iets van jullie te horen.

o ja heb zelf een wrangler rubicon hier ik ben momenteel een 4,5 rubicon express lift aan het onder zetten en zit nog te dubben over welke banden maar dat worden zo wie zo 35" . zat te denken aan Fedima sirocco of toch voor de orginele simex ivm gewicht van de band die fedi zijn loei zwaar iemand suggesties??

mvg lorenz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hey Ab,

zeker een goed bandje :ph34r:. Weet jij of die nog redelijk te krijgen zijn hier in NL???? Wil toch wat anders dan de rest, aangezien die vierkante hondehokken:D op die fedima's rijden ( 37"). Doen het wel erg goed, maar deze lijken mij geknipt voor my rubi.

En nee geen info op mudbull aangezien de webmaster al in zijn winterslaap zit maar dan sinds vorig jaar. Hou zeker wel hier op de hoogte

mvg lorenz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hey Ab,

zeker een goed bandje :huh:. Weet jij of die nog redelijk te krijgen zijn hier in NL???? Wil toch wat anders dan de rest, aangezien die vierkante hondehokken:D op die fedima's rijden ( 37"). Doen het wel erg goed, maar deze lijken mij geknipt voor my rubi.

En nee geen info op mudbull aangezien de webmaster al in zijn winterslaap zit maar dan sinds vorig jaar. Hou zeker wel hier op de hoogte

mvg lorenz

hehe... winterslaap :lol:

Superswamper banden zijn goed verkrijgbaar, importeur voor Nederland zit in DenHaag, gewoon ff bellen. +31-624553620

17 inch is toch geen probleem, k neem aan dat je gewoon op stalen velgen gaat rijden, is iig betrouwbaarder voor extreem rijden.

bewerkt door Ab
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...

Ik heb zelf 2x deelgenomen met een unimog 416. Heel veel is afhankelijk van het weer. Editie 2007 was zeer nat. Dit jaar was dan weer extreem droog, lees sneller. Ik denk dat dit de belangrijkste factor is in keuze van voertuig opbouw. Vergeet vooral een goede navigator niet en staf-kaarten van de streek, zo kan je s'avonds het een en ander voorbereiden. Het zijn barre tijden voor mens en machine, maar voor mij gaat er niets boven dit evenement.

Als je wilt kan je een kijkje nemen op onze site: www.breslau.be




			
		
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

zo he he we zijn er weer:D

zo het begint al wat te worden met de rubi. de 4,5" superflex zit er onder en gaat als een trein zonder allerlei rare bijgeluiden, dus daar ben ik wel content mee:yes:

voor de banden ben ik uiteindelijk gegaan voor echte 35" creepy crawler van maxxis en ziet er goed uit zo.

ben toch niet gegaan voor de simex extremes of look a likes ivm het toch erg agressieve profiel en ben bang dat die toch evt steekassen gaan kosten. Voor diezelfde reden ook voor 35 gegaan ipv 37.

we zullen wel gaan zien wat ze gaan doen in breslau, moet zeggen heb er rete veel zin in. Maar eerst nog maar eens ff gaan testen met pasen of zo in duitsland of la france.

Zijn er nog meer jeepers die meedoen in de breslau??

mvg lorenz.

ps Ab geen extra info op mudbull die mod is in slaap gevallen, maar ja dat krijg ervan als je mee wilt doen maar zelf geen 4x4 hebt:no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Maxxis'sen zijn LAGERKILLERSen zijn niet zo goed off-road in de mud...Je had beter een BF Goodrich(de nieuw Mud terrain2) genomen of volgens mij nog beter:een Mickey Thompson Baja Claw...Deze zijn licht,sterk en hebben voldoende grip voor Dresden-Breslau.

Ikzelf ben tevreden van de Simex 35x11.5x15. Deze zijn hoger dan de 10.5 x15" en 16" versies. De 36" versie is te breed.Maar deze banden zijn zeer vermoeiend voor de mekaniek:steekassen,kruisjes, diffrentielen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tsja die mudjes had ik ook onder mijn yj is een top bandje maar niet aggresief genoeg, voor echte modder en klei.

heb idd al meerdere negatieve verhalen over de maxxis gezien gehoord, ben wrs wel in de gelukkige positie om ze door te kunnen verkopen. En heb nu in the UK ( zit daar iedere week voor mijn werk ) 5 x simex extremes besteld.

mvg lorenz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...