Spring naar bijdragen

bodylift


willem
 Share

Recommended Posts

de voortgang van de bodylift

eerst een nieuwe bodymount kit gekocht,de oude rubbers waren versleten

besloten om 5 cm te verhogen omdat mijn 33 ers aanliepen

de kits die te koop zijn vind ik lelijk en te duur wink.gif

jeepie is 24 jaar oud en werd gewaarschuwd dat het wel een svast kon zitten,nou dat was ook zo mad.gif

ik heb een paar grote gaten geboord na dat ik het interieur verwijdert had

omdat de platen waar de bouten in zaten mee draaide(de veerbeugels waar ze mee vast gehouden werden waren verrot of helemaal weg)DSC03707.JPG

de krik eronder en toen bleek dat somige bodymounts door de body heen gezakt waren(mooi rond wegeroest)DSC03710.JPG

van de fabriek uit zit er een caressorieplaat tussen het rubber en de body.deze roest dus zo weg omdat daar beweging in zit (domme constructie)

de veroeste delen met loctite roest oplosser ingesmeert

strippen gemaakt om de gaten op te vangen,deze in de zink gezet

eerst de bestuurders kant gedaan.aleen de body mounts anders moest ik de body ineen keer 6 a 7 cm kantelen

bij het kantelen ging het niet helemaal volgens wens,ze hadden het achterbankje met een bout vast gezet welke door het chassis heen liep(sukkels),en ik me maar afvragen waarom de achterkant niet mee omhoog ging blink.gif

bout doorgezaagd

toen de bijrijders kant gelijk incl de 5 cm verhoging

het chassis ziet er wonderbaarlijk goed uit op meeste plekken zit gewoon de zwarte lak onder de tectiel

de aluminium bussen met 2 mm rubber tegen de body gezet.zo groot mogelijke platen(welke door de gaten pasten) aan de binnen kant gedaan met m10 schroefdraad

nu staat hij inmiddels op zijn verhoging biggrin.gif

DSC03719.JPG

de stuur as zit los ??

de uitlaat ligt nog los(zat aan de body vast)

het koppelings mechaniek hangt nog los

nu is het naar later blijkt niet verstandig om een verijdbare garage krik te gebruiken,omdat deze niet rechtomhoog gaat maar de arm trekt de body naar zich toe

resultaat de body staat scheef op het chassis,dit is op zich geen probleem maar wel weer exstra werk om hem precies recht te zetten

gebruik een potkrik

het is in alleen makkelijk te doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

he he

vandaag het koppelings mechaniek verlengt en de stuurstang weer in elkaar gezet

de stuurstang was uit de lier getrokken omdat hij niet meer schuifbaar was,was vast geroest

moet nog wel ff een nieuw stuur lager maken ,deze is niet meer 100%

meteen alles ontroest en in de hamerrite of tectyl gezet

niet alle cj´s schijnen het probleem van de koppelings as te hebben er zijn meerdere systemen

ik moest de dwars as verzetten en de as verlengen

gelijk de remmen even na gezien/gesteld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben geboren met twee rechter handen,zielig hoor

ik heb geen werkplaats maar een ietwat uitgebreid gereedschaps assortiment

heb gestudeerd(in nederlands "geleerd")voor fijmechanicus

draaien ,lassen,frezen,boren,hameren,beitelen,jeep rijden wink.gif is dus vanzelfsprekend voor mij

ik heb de bodylift bussen ook zelf gedraait op mijn draaibankje

dat lager ga ik draaien van brons,zwaar belast word het niet dus vandaar

ik sta zelfs gewoon buiten met jeepie omdat ie nu te hoog is voor in de schuur die ik mocht gebruiken,DSC03716.JPG HIER STAAT IE MET BIJNA LEGE BANDEN

in mijn eigen garage is geen plek, de plek ervoor en erachter moet ik vrij houden voor de buren(recht van overpad) sad.gif

tot nu toe heeft de gehele lift me 10 euro aan ijzeren strip en 60 euro aan bodymounts gekost

en een heeeele boel werk

ik had maar een weekje vrij genomen,en heb daarvan 4 dagen onder,op of boven jeepie doorgebracht

nu heb ik wel alle onderdelen meteen ontroest en gespoten,de rest van de ellende had ik al beschreven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

VERVOLG

vandaag het interieur er weer ingezet eindelijk

de banden weer opgepomp

de werkelijke hoogte is nu pas goed te zien wub.gif de body terhoogte van de schakelpoken uitgezaagt

van de 4wd schakelpook weet ik niet of dat gaat lukken ,de slag is wel erg groot geworden

hoop gepiel gehad met de koppelings as deze loopt nog steeds rakelings langs de uitlaat,ik weet niet of dit goed gaat op lange termijn,ik denk aan headers

zet ook de motor kap open bij een lift ,deze komt tegen de gril als je hem lift(verfschade)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

huuu nog niet hoog genoeg dan?

ik denk dat ik met de bodylift en de nieuwe bodymounts en de veerschommels 10 cm omhoog ben ohmy.gif

zonder de manchet vast te schroefen van de overbrengingsbak HEB IK TEREIN GEREDEN met jeepie

ff lachen

ik was dusdanig alert op dingen die ik zou gaan verliezen dat ik tijdens het starten mijn eigen bouw startonderbreker glad vergat,accu leeg laugh.gif

na startkabels aangesloten te hebben zag ik het plots

toen wegrijden ,nee hoor koppeling deed het niet wacko.gif ,tenminste !!

de overbrengings bak stond in neutraal

ik kan er nu wel om lachen maar vanmiddag niet mad.gif

in het terein (nou ja modderig grasveld) de koppeling nog nagesteld en karren maar biggrin.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

huuu nog niet hoog genoeg dan?

laugh.gif ...ja hoor, en volgens mij hoort jou CJ daar ook bij.
toen wegrijden ,nee hoor koppeling deed het niet  ,tenminste !!

de overbrengings bak stond in neutraal

ik kan er nu wel om lachen maar vanmiddag niet

Dat was schrikken..zekers te weten. Heb ik ook een keer in een Patrol gehad, twee seconden adrenaline overload...en daarna wacko.gifblink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja willem,

Op de foto oogt het zeker al goed en ja dat probleem ken ik, mijn wederhelft krijg je het makkelijkst op de kast door te zeggen dat we ergens naar toe gaan met de Jeep als ze een kort rokje aan heeft laugh.gif

Maar heb er toen side bars opgezet, dus instap 16 cm verlaagt, dus kan hij weer 16cm verder omhoog wink.gif

Greetz edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...