Spring naar bijdragen

ik wil een Cherokee kopen..


indro
 Share

Recommended Posts

hey hallo,

Morgen ga ik kijken voor een Jeep Cherokee en hopelijk kan ik een van mijn dromen tot waarheid maken... Ik ga kijken naar een Cherokee uit 94, eenvoudige uitvoering (geen airco, geen leer, handgeschakeld).

Kunnen jullie mij tips geven waar ik op moet letten? Misschien word ik dan wel vanaf morgen een vaste Jeeper van jullie club!

Groetjes Indro

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zou mooi zijn! Maar ook zonder Jeep ben je welkom hoor!

Zelf rij ik geen Cherokee, maar ik weet zeker dat er vanavond nog reactie's en adviezen loskomen!

Succes, en welkom op 't Jeepforum!

PS: Ik heb dit postje wel even naar het "cherokee forum" verplaatst... wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik ben geintresseerd in een Cherokee als 2e auto. Het hoge brandstofverbruik waarover ik al op het forum gelezen heb zou dan niet zo'n probleem moeten zijn....

Wat wel een probleem zou zijn is als de auto allerlei dramatische technische gebreken gaat vertonen. Daarom ben ik benieuwd naar de ervaringen van Forumleden met hun XJ's.

Mijn intresse gaat uit naar een Cherokee 4.0 liefst een HO LTD. Zoals uit deze specs misschien al blijkt is het niet specifiek mijn doel met het ding de uiterste grenzen van het modder-laatbare te verkennen, meer een praktische hulp als er eens een aanhanger oid. mee moet.

Waar moet ik op letten als ik bij een auto ga kijken?

Zijn er nog specifieke kwalen die vóór of juist ná een bepaald bouwjaar de kop opsteken? Is er misschien een aan te raden bouwjaar om naar te zoeken?

Is er een aan te raden motor- of bak-uitvoering om naar te zoeken?

In de reacties op dit forum tot nog toe zie ik nog niet heel veel voor mij bruikbare tips, ben benieuwd wat er nog te melden valt over dit onderwerp!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
Originally posted by Weekend-jeeper@Dec 1 2004, 20:55

Ik ben geintresseerd in een Cherokee als 2e auto. Het hoge brandstofverbruik waarover ik al op het forum gelezen heb zou dan niet zo'n probleem moeten zijn....

Wat wel een probleem zou zijn is als de auto allerlei dramatische technische gebreken gaat vertonen. Daarom ben ik benieuwd naar de ervaringen van Forumleden met hun XJ's.

Mijn intresse gaat uit naar een Cherokee 4.0 liefst een HO LTD. Zoals uit deze specs misschien al blijkt is het niet specifiek mijn doel met het ding de uiterste grenzen van het modder-laatbare te verkennen, meer een praktische hulp als er eens een aanhanger oid. mee moet.

Waar moet ik op letten als ik bij een auto ga kijken?

Zijn er nog specifieke kwalen die vóór of juist ná een bepaald bouwjaar de kop opsteken? Is er misschien een aan te raden bouwjaar om naar te zoeken?

Is er een aan te raden motor- of bak-uitvoering om naar te zoeken?

In de reacties op dit forum tot nog toe zie ik nog niet heel veel voor mij bruikbare tips, ben benieuwd wat er nog te melden valt over dit onderwerp!

<div align="right">

Hallo weekend-Jeeper,

ik heb paar dagen terug een Cherokee 4.0 gekocht uit '88.

Ik ben niet er technisch, maar heb nu inmiddels (door schade en schande) een paar dingen geleerd.

Let op kwaliteit schokdempers (merk je tijdens proefrit wel...), lekt de auto olie, hoe stuurt ie, hoe zijn de banden (mm diepte), check de olie, doe een remproef. hangt de uitlaat los.

Die dingen heb ik dus niet gedaan en en een prul gekocht.

Neem iemand mee die er verstand van heeft... Let op accesoires (lier, trekhaak, dikke banden); dat zegt vaker waar hij voor gebruikt is.

En kijk op de site van www.RDW.nl , daar kun je het kenteken intypen en zien wanneer een auto de laatste keer gekeurd is. Ik wilde een keer een auto kopen en zag op de RDW site dat die in 2001 de laatste keer gekeurd was (dus lang stilgestaan met alle gevolgen). Een dealer heeft dan miisschien net 2 dagen van te voren de auto gekeurd na 4 jaar stil staan of zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Weijmarshausen@Dec 24 2004, 20:28

Hallo Indro,

ik heb paar dagen terug een Cherokee 4.0 gekocht uit '88.

Ik ben niet er technisch, maar heb nu inmiddels (door schade en schande) een paar dingen geleerd.

Let op kwaliteit schokdempers (merk je tijdens proefrit wel...), lekt de auto olie, hoe stuurt ie, hoe zijn de banden (mm diepte), check de olie, doe een remproef. hangt de uitlaat los.

Die dingen heb ik dus niet gedaan en en een prul gekocht.

Neem iemand mee die er verstand van heeft... Let op accesoires (lier, trekhaak, dikke banden); dat zegt vaker waar hij voor gebruikt is.

En kijk op de site van www.RDW.nl , daar kun je het kenteken intypen en zien wanneer een auto de laatste keer gekeurd is. Ik wilde een keer een auto kopen en zag op de RDW  site dat die in 2001 de laatste keer gekeurd was (dus lang stilgestaan met alle gevolgen). Een dealer heeft dan  miisschien net 2 dagen van te voren de auto gekeurd na 4 jaar stil staan of zo.

<div align="right">

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...