Spring naar bijdragen

Geen onsteking wrangler yj


alfred
 Share

Recommended Posts

Hoi mensen ik ben net nieuw op dit forum en ik zag dat hier veel techneuten zijn.

Ik heb een vraag mijn wrangler van 1989 6cil 4.2l normale carb uitvoering krijgt geen vonk meer.

Ik heb de bobine vernieuwd en de rotorkap en rotor en bougie kabels en nog geen vonk.

Heb de bobine gemeten komt wel 12volt op testaan als ik hem op contacht zet.

Nu denk ik zelf aan het modul wat links op het scherm zit onder het water tankje van de koeling.

Als iemand een idee heeft of bij mij in de buurt woont zal het top wezen.

Ik kom uit twente en woon in de buurt van almelo.

Mailen kan ook

Gr.alfred

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt, de hall gever kan defect zijn. Het ding is echter wat lastig te controleren.

Het is nl niet zo dat de hall gever de bobine-min onderbreekt, maar de bewuste module onder de ruitensproeiertank....

Verder is het nog mogelijk dat de computer onder het dashboard ingrijpt in de ontsteking. Als die computer dus nog in werking is, kan ook die de problemen veroorzaken!

Meest waarschijnlijk is echter de module, die is het namelijk meestal.....

Ik zoek vanavond nog even wat gegevens op, zodat je e.e.a. kunt kontroleren!

Laterrrrr!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik zal het is proberen uit te leggen hoe ik het in mijne cursus automechanica geleerd heb: je hebt 3 draden bij een Hallgever. een +draad om de sensor te voeden waar CONSTANT spanning over staat en natuurlijk een min om het ding te lagen werken. dan heb je nog een 3e draad waarop pulsen van spanning komen ofwel NIETS ofwel SPANNING wanneer je rotor draait. Als die blokspanning aanwezig is werkt je Hallgever. Je moet dit alles wel testen met alle connectors aangesloten! Je mag geen stekkers uittrekken anders werkt het niet!

Mocht je nog problemen hebben, ik hoor het wel..

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey jeepers allemaal bedankt voor de uitleg en informatie.

Na deze dingen tehebben geprobeerd is het de modul gebleken onder het watertankje.

Heb er een nieuwe opgezet en rijden weer met mijn jeep dus wil iedereen bedanken voor de informatie en als er weer wat is hoop ik dat ik hier weer mag plaatsen.

Gr.alfred

Trouwens de prijs viel me mee voor die modul jeep he'

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...