Spring naar bijdragen

Achter grotere banden dan voor Cherokee Chief


GvdHoek
 Share

Recommended Posts

Hallo ik heb een Cherokee Chief bouwjaar 1980.

Deze is voorzien van 360 v8 met quadratrac (incl low range),

nu heb ik banden liggen die van een CJ af komen, 2x 33x12.5x15 en 2x 31x11.5x15.

Maar mijn gevoel zegt dat het niet verstandig is om achter hogere banden te plaatsen dan voor i.v.m. de quadratrac? Klopt dit?

Zo ja, wie o wie heeft er 2x 33-ers liggen en wil ze ruilen voor 31-ers?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat gevoel klopt wel aardig, in een 4 wiel aangedreven auto is het balangrijk om 4 gelijke banden te hebben anders krijgt de tussenbak het erg druk in de permanente stand en te veel kracht in de part-time stand.

Let op bij het zoeken naar andere 33ers dat er veel variatie is niet alle 33ers zijn 33" :( beste is om dan van beide banden (oude en de nieuwe) de omtrek lengte te meten om te bepalen of ze even hoog zijn (uiteraard meten over het loopvlak)

Beter is om even te vragen in het ruil of te koop gevraagd gedeelte voor het ruilen/kopen van 33ers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een quadratrac, dus dan staat hij altijd permanent.

Ik weet niet precies hoe zo'n quadratrac werkt, maar het lijkt mij toch dat deze wel over weg moet kunnen met sneller draaiende voor- dan achterwielen.

Kan dit direct kwaad voor de tussenbak als ik hiermee ga rijden?

Of is er enkel meer slijtage op de langere termijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik zou het er niet op wagen

gewoon 4 gelijke banden eronder

Er word niet voor niets geadviseerd om tijdig de voor en achte banden te wissellen om gelijkmatig te slijten

Natuurlijk kan de bak wel verschillen opvangen , anders zou de auto niet de bocht doorkomen en evt.niet kunnen slippen

Het zou jammer zijn tegen beter weten in de bak stuk te draaien.

Gr Erik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...