Spring naar bijdragen

Stationair toerental


Recommended Posts

Hoi allemaal,

Paar dagen geleden heb ik een '94 Grand Cherokee Ltd gekocht en, trots als een pauw, rij ik er nu mee rond. Ben dus ook nieuw op dit forum en heb meteen een paar vraagjes.

Lijkt dat mijn GC iets te langzaam stationair draait, loopt wat onregelematig en lijkt 'weg te vallen'. (is overigens 4.0Ltr. automaat, op Benzine/LPG) Zodra je gas geeft en/of aan het rijden bent loopt hij prima. Is het stationair toerental makkelijk te verstellen?

Zag overigens dat het luchtfilter nogal vuil is, dus zal er de laatste tijd waarschijnlijk geen onderhoud meer geweest zijn. Ga dus volgende week de filters, olie en bougies vernieuwen, en mogelijk loopt hij hierna ook al wat beter.

Nu heb ik voorheen met een Dodge Ram Van gereden, met een 5.2/V8 op LPG en hiervoor gebruikte men, vanwege de LPG, een iets andere bougie dan de standaard voorgeschreven. Weet iemand of dit correct was en of het voor de GC ook aan te raden is een ander type te gebruiken?

Alvast bedankt en groetjes, Jac

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aanvulling; na wat rondsnuffelen op het forum lees ik dat de zogenaamde stappenmotor een oorzaak kan zijn van een laag en/of onregelmatig stationair toerental. Zal dus eerst dat ding maar eens zuiver maken.

Moet dit echt met remmenreiniger, of zijn er nog andere middelen?

Groet, Jac

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Check of de slang tussen verdamper en blok nog wel vast zit. Het blok zuigt eea vacuum. Als de slang is losgeschoten dan loopt ie alleen nog maar goed stationair op benzine, maar niet op LPG. Tijdens het rijden met gas is er bijna geen verschil, maar bij gas loslaten op LPG zal de neiging tot afslaan ook aanwezig zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stappenmotortje schoongemaakt, en dit is inderdaad een eenvoudig klusje. Ding was goed vuil en meteen ook maar de hele throttlebody gereinigd. Tevens het luchtfilter vervangen, en hij loopt nu in ieder geval al een stuk beter stationair. Denk dat het nog beter kan, maar kijk eerst of ik eens langs kan gaan bij de inbouwer van het gassysteem, mogelijk valt er nog wat aan af te stellen.

Alvast bedankt voor de info's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...