Spring naar bijdragen

Aankoop Grand Cherokee


Recommended Posts

Een zwart ZJ is volgens mij met twee kleuren interieur leverbaar nl; Agate (donker grijs) en Saddle (beige). Alle kleuren uit 1996 (behalve Dark Iris, is uitsluitend d.grijs en Forest Green ken ik alleen met beige) zijn in deze twee interieurkleuren geleverd. Mijn '96 ZJ is Dark Iris, dat is donker grijs met een vleugje paars.(zie foto's in de foto Gallery).

Persoonlijk vind ik het donker interieur het mooist, is ook het meest praktische in een Jeep. Het ziet er namelijk niet zo gauw vuil uit wink.gif .

Veel succes met het zoeken van je '96er ZJ. We horen het nog wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi ZJFred,

Ik heb tot nu toe alleen maar grijs en beige gezien op het internet. Dus het zijn zeker de best verkochte interieur kleuren. Ik wil ook een grijs interieur, dat beige is wel mooi (licht) maar erg besmettelijk. Zal ik ook een Dark Iris nemen, kunnen ze op foto's raden wie wie is laugh.gif . Nee, ik wil een zwarte, dus wees gerust! tongue.gif

Ik heb je foto's eens bekeken, helaas zijn het er maar 4 (hint smile.gif ). Ik denk dat ze op de maasvlakte genomen zijn. Kun je daar zonder problemen en wanneer je maar wilt het zand in?

Ik wacht effe tot de technische dag bij B&S in Tiel op 10 januari met verder zoeken. Wel blijf ik kijken op internet, dat kan ik niet laten biggrin.gif .

Groeten,

Vulture.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de bediening van lockers verschild nogal van het type dat je kiest.

voor de automatiche lockers hoef je geen bediening. deze zijn zo gebouwd dat , integendeel van een open dif, ze enkel toelaten dat een wiel sneller draait dan het wiel dat de tracktie krijgt, en op deze manier dus wielspin verhindered. werkt goed, ze zijn degelijk, maar de geluitjes moet je me kunnen leven.

voor de selective locker bestaan bij mijn weten 3 systemen: eerst heb je het zeer goede (lees duur) ARB dat gebruik maakt van luchtdruk om de dif te vergrendelen. dit levered 100% sper op en heeft het bijkomende voordeel dat je er banden mee kunt oppompen, en als je een tank plaatst pneumatich gereedschap kan aandrijven. bedienig gebreurt mbv een schalelaar binnen. ver heb je he vrij nieuwe detroid electrax. deze vergrendeld electrisch en werkt ook met een schalelaar. tenslotte is et het OX lockersysteem dat gebruik maakt van kabels om het dif te vergendelen. hiebij worden binnenin hendels geplaatst die de kabel intrekken, dan wel los laten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vulture, antwoord op je Maasvlakte vraag: Ja, dat is een vrij toegankelijk terrein (7 dagen in de week, het gehele jaar), zolang niemand er misbruik van maakt (vooral motorcrossers dry.gif (moeten op hun eigen stukkie blijven)). Het betreft hier een "gedoog" zone, er komt weleens politie langs om te kijken of er geen gekke dingen gebeuren.

Dus voor iedereen, houdt het netjes, dan hebben wij er lang plezier van biggrin.gif .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

MugZy,

Bedankt voor het 'overzicht' lockers. Zeer verhelderend. Ik heb op JeepTech 1 een artikel gevonden over het inbouwen van een ARB in de voor en achter differentieel. Ook staat er een artikel over het Ox systeem.

Gevonden via www.Jeepclub.nl -> JeepTech 1 -> Axles

URL: http://www.4x4wire.com/jeep/tech/axle/

Iedereen een gelukkig nieuwjaar toegewenst!

Vulture

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...