Spring naar bijdragen

benzineverbruik carb/injectie


The Kick
 Share

Recommended Posts

Sinds ik m'n CJ-7 met 258 blokje heb, interesseert het benzineverbruik me niet of nauwelijks.

Moet je ook niet doen als je zo'n ding onder je kont hebt, vind ik.

Wordt je alleen maar gefrustreerd van, denk ik.

't Is een hobby zeg ik altijd.

Maar heb ooit wel eens het verbruik gemeten op de snelweg en hij liep toen ongeveer 1 op 6 a 7.

Echter, nu de carb is vervangen door een injectie, zou deze iets zuiniger moeten lopen.

Dus was toch wel benieuwd en heb een testje gedaan.

Vanaf Holzen naar huis met een gemiddeld gangetje van 90 km/uur heeft m'n Jeepie 1 op 8,15 gelopen.

Eigenlijk zo slecht nog niet.

Heb ff snel uitgerekend dat ik per tank benzine nu ongeveer 1 kratje bier uitspaar.

Kijk, dat zijn nou weer de leuke dingen van het benzineverbruik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds ik m'n CJ-7 met 258 blokje heb, interesseert het benzineverbruik me niet of nauwelijks.

Moet je ook niet doen als je zo'n ding onder je kont hebt, vind ik.

Wordt je alleen maar gefrustreerd van, denk ik.

't Is een hobby zeg ik altijd.

Maar heb ooit wel eens het verbruik gemeten op de snelweg en hij liep toen ongeveer 1 op 6 a 7.

Echter, nu de carb is vervangen door een injectie, zou deze iets zuiniger moeten lopen.

Dus was toch wel benieuwd en heb een testje gedaan.

Vanaf Holzen naar huis met een gemiddeld gangetje van 90 km/uur heeft m'n Jeepie 1 op 8,15 gelopen.

Eigenlijk zo slecht nog niet.

Moet ik daar nu uit opmaken dat, Je Jeep minder drinkt. En de bestuurder meer?:unsure:

Heb ff snel uitgerekend dat ik per tank benzine nu ongeveer 1 kratje bier uitspaar.

Kijk, dat zijn nou weer de leuke dingen van het benzineverbruik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je nu meer gaat rijden spaar je sneller je kratjes met gerstenat bij elkaar!

hallo Jumbertje, je zit me hier toch niet aan een drankprobleem te helpen he? :unsure:

OT:

nog Jeepers hier die zelfde ervaring hebben met benzineverbruik bij overgang van carb naar injectie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben van 4.2 met standaard gasfabriek naar een 4.0i HO gegaan.

Hij zuipt nog steeds als een tempelier...

Rijd je echter rustig en blijf je rond de 100km/u op de snelweg, dan is het verbruik duidelijk minder.

Ook bij gebruik in de winter is het verbruik aanzienlijk minder. De koude start en de eerste kilometers kost zo'n choke blijkbaar wel een beetje veel extra brandstof!:unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben van 4.2 met standaard gasfabriek naar een 4.0i HO gegaan.

Hij zuipt nog steeds als een tempelier...

Rijd je echter rustig en blijf je rond de 100km/u op de snelweg, dan is het verbruik duidelijk minder.

Ook bij gebruik in de winter is het verbruik aanzienlijk minder. De koude start en de eerste kilometers kost zo'n choke blijkbaar wel een beetje veel extra brandstof!:unsure:

Logisch dat er verschil in verbruik is met de verschillende condities waaronder je Jeep rijdt.

Dat zal met alle brandstofsystemen zo zijn.

Maar beantwoord niet de vraag, of er verschil in verbruik is tussen een benzinesysteem met carburateur en injectie.

Ben dus op zoek naar ervaringen van Jeepers die deze ombouw hebben gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij beantwoordde ik de vraag wél....

Bij gebruik op de snelweg issie duidelijk zuiniger geworden, en in de winter ook.

Bij stadsritten in de warmere maanden is er weinig veschil te merken.

Wat getallen:

De 4.2 deed gemiddeld 1:6.5, nu haal ik 1:7.

Rijdt ik op de snelweg dan kan ik 1:8.5 halen. Dat was met de 4.2 ondenkbaar.

Met veel stadsritten in de winter haalde ik met de 4.2 heel gemakkelijk 1:4.5:wacko: Nu is dat 1:6 ofzo

Zo beter?:unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben van 4.2 met standaard gasfabriek naar een 4.0i HO gegaan.

da's heel wat anders dan het verschil in verbruik na het vervangen van de carb op een 4.2 door een injector

zou ook graag reacties horen van Jeepers die ook van carb naar injectie overgestapt zijn op hun 258 zonder de kop te vervangen

bewerkt door The Kick
had verkeerde reactie geplaatst
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Hans,

Ik rij dan wel met een weber maar wilde toch even reageren.

Het is een bekend voordeel van injectie dat je auto zuiniger wordt.

Dit komt doordat de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten op IEDER moment PRECIES wordt afgepast waardoor je verbranding echt optimaal is.

Bij een carburateur is dit niet het geval, hoewel de Weber bijvoorbeeld wel weer twee trappen kent waardoor hij bijvoorbeeld meer vermogen kan leveren dan de Carter's en toch zuiniger rijdt ( mits uiteraard je rijgedrag gelijk blijft ).

Ik denk dat je verder weinig reacties zult krijgen omdat het een dure up-grade is die ( voor zover mij bekend )hier niet veel wordt toegepast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...