Spring naar bijdragen

Alarm en radio


Classic
 Share

Recommended Posts

Hoi,

Vandaag met me nieuwe aanwinst bezig geweest.

Het volgende, er zit een Gemini 5160 alarm in en ik heb slechts één handzender.

Nu kan ik proberen er een handzender erbij te krijgen(een rond dingetje met in het midden een rubberen knop bestaand uit twee helftjes)

Maar ik heb al begrepen via internet dat, dat als je de streepjes code kaart niet hebt een kostbare zaak wordt.

Dus mijn gedacht ging uit naar het volgende, ik gooi het alarm er uit en probeer de officiële vergrendeling weer aan de praat te krijgen.

Dat kost ook geld, maar minder voor twee zenders en ik zit absoluut niet te wachten op een alarm.

Er zit geen dak console in, maar wel een klein plastik kapje met net zo’n bolletje als wat in mijn GC voor de afstand bediening was.

Ik heb de volgende vragen:

Hoe kan je zien of er een officieel alarm in zit of alleen vergrendeling op afstand of gaat dit altijd samen?

Zit er bij die vergrendeling standaard een startonderbreker of is dat ook weer een optie en hoe kan ik dat zien?

Als ik het Gemini alarm er uit gooi, kan het dan zo wezen dat ik dingen mis om het weer oorspronkelijk te laten werken.

Ik heb namelijk de wagen van achter tot voor open gehaald om twee kilometer overbodige kabel te verwijderen.

Eenmaal aangekomen bij de voorkant werd ik gek van de officiële conectors die niet gebruikt werden, vandaar.

Toch werkt alles zover ik weet dat er op zit!

Behalve de antenne, is die altijd elektrisch?

Op de officieel radio jeep steker is niet alles bedraad, op de overgang naar de radio norm is wel alles bedraad, naar de radio toe weer niet.

Kortom welke draad is voor de elektrische antenne, als ik hem al heb.

Groet Arie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is niet te hopen dat een deel van die twee kilometer gebruikt wordt door de originele startonderbreker.:D

Zover ik weet zit er standaard (ja, dat zwarte kapje) een centrale deurvergrendeling en een startonderbreker in. Geen alarm, maar dat kan weer optie zijn geweest dus ben je geen steek wijzer.

Het is een hels karwei om alle overbodige draden eruit te halen èn daarnaast de originele startonderbreker weer te laten werken. Misschien werken ze nog steeds samen?

Een idee om naar een Gemini-inbouwer te gaan en gewoon te vragen wat ze eruit halen.. of daar boeken voor zijn etc?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Het is niet mijn bedoeling om niet gebruikt bekabeling er uit te halen.

Wel de niet officiële bedrading.

Dat was bij elkaar:

Drie keer een extra antenne. (en maar een extra gat in de auto?)

Één keer van af de radio naar de achterbank voor een cd wisselaar en versterker.

Van af die achterbank bekabeling naar al de vier de boxen.

Van af de radio bekabeling naar al de vier boxen en dat twee keer!!!

Maar dit alles is me niet vreemd bij de aanschaf van een Amerikaan

(En de niet officiële radio werk met de standaard bekabeling en alle boxen werken !)

Dus de rest is er nu uit.

Voor de rest is het voor mij geen probleem om de gemini er uit te halen echter waar ik bang voor ben is dat ze een eigen module geplaatst hebben voor de deuren en misschien de oorspronkelijke over hun hoofd ge gooit hebben.

Ik zoek nu dus iemand die dit eerder gedaan heeft en kan vertellen wat hij miste.

Of nog liever iemand met zo veel kennis dat hij me kan vertellen waar de verschillende modules zitten, zodat ik kan concluderen dat het officiële nog kan werken en hoe uitgebreid dat was.

Groet Arie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Ik ben vandaag ook verder gegaan met mijn alarm/radio/Europese bedrading project

Van daar hier een update zodat misschien een ander er nog wat aan heeft of iets herkent en mij zo weer kan helpen.

Ik ben achter begonnen en was links voor (bijrijderkant) gistere geëindigd omdat ik daar de laatste loze Europese draad had.

Die volgend, kwam ik vandaag het volgende tegen achter de lange sierstrip waar ook je asbak in zit.

In de hoek uiterst links waar de bedrading de deur in gaat hangen een stuk of vier conectors los waarschijnlijk voor opties die ik niet heb, iemand een idee?

Dan kom ik tegen, naar het stuur toe op hoogte van de knieën van de bijrijder een relais en thermostaat met capillair ik vermoed van de airco.

Op die zelfde hoogte tegen de sierstrip aan een gigantische module met een flinke meeraderige conector.( Wie weet wat dat is)

Dan je midden console daar snap ik het wel, behalve de draad van de evt. elektrische antenne ik zou graag weten welk dat moet wezen( zie verhaal hierboven).

Dan onder het stuur, daar zit ook te hoogte van je knieën een flinke moduul met een relais of zeven

Daar zit oa op de deuren knipper en alarmrelais.

Die laatste twee is raar omdat volgens het instructie boekje die bij de zekeringen moeten zitten.

Je kunt ook zien dat, dat vroeger of bij vorige modellen zo was.

Maar van die deuren ben ik blij, want de module ziet er aardig jeep uit zodat ik met een gerust hart het alarm qua deur relais er uit kan halen.

Blijft over brandstof en ontsteek onderbreek relais die worden ook bediend door het alarm en ik wil graag weten waar die zitten???

Zodat ik kan kijken of die het nog zouden kunnen doen met de officieel afstand bediening en zit die van de brandstof er eigenlijks wel bij op?.

(hoe ziet zo’n officiële bediening er uit eigenlijks, en hoe krijg ik die aan de praat als ik hem heb?)

Ik heb begrepen dat je ze alleen kan bedienen met je afstand bediening, niet met je sleutel en/of doorlock knoppen.

Een toen belande ik bij het alarm, daar eindigde de draad namelijk.

Zo kwam ik er achter dat het gemimi alarm 5160 een set is en het daadwerkelijke alarm 5060 was.

Daar kon ik een schema van vinden op internet, en eerlijk gezegd stelt dat niet zo veel voor.

Onder het stuur hangen ook diverse conectoren los, ook vast voor opties die ik niet heb echter een rare wil ik hier toch even noemen.

Die draad eindigde namelijk niet in een conector maar was gelabeld er stond op elektrische rem in het engels uiteraard.

Iemand enig idee?

Zo ik heb me rondje auto gehad, een hoop vragen ik weet het maar ik leer me auto graag goed kennen.

Iemand nog een idee hoe die handzenders te verkrijgen van jeep?

Of als dat echt moeilijk word een goed setje voor alleen de deuren de draden liggen er al(van het huidige alarm)

Groet Arie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Op die zelfde hoogte tegen de sierstrip aan een gigantische module met een flinke meeraderige conector.( Wie weet wat dat is)

Carkit?

Dan je midden console daar snap ik het wel, behalve de draad van de evt. elektrische antenne ik zou graag weten welk dat moet wezen( zie verhaal hierboven).

Draad voor electrische antenne zit rechtvoor bij de bijrijder.

Blijft over brandstof en ontsteek onderbreek relais die worden ook bediend door het alarm en ik wil graag weten waar die zitten???

Zodat ik kan kijken of die het nog zouden kunnen doen met de officieel afstand bediening en zit die van de brandstof er eigenlijks wel bij op?.

Als jij de Gemini weghaalt lopen er 2 of 4 draden naar het motor compartiment. 1 paar voor startrelais en 1 paar benzine pomp. Als je de juiste paren hebt, dan kan je die kortsluiten. Waarschijnlijk zijn dit volledig zwarte draden. Anders even meten over de draden of er inderdaad tijdens bedrijf geen spanning over valt.

Die draad eindigde namelijk niet in een conector maar was gelabeld er stond op elektrische rem in het engels uiteraard.

Iemand enig idee?

electronic brake is bedoeld voor een aanhanger met deze optie.

Zo ik heb me rondje auto gehad, een hoop vragen ik weet het maar ik leer me auto graag goed kennen.

Iemand nog een idee hoe die handzenders te verkrijgen van jeep?

Of als dat echt moeilijk word een goed setje voor alleen de deuren de draden liggen er al(van het huidige alarm)

Ik zou gaan voor een complete Gemini set. Kwestie van aansluiten en klaar ben je.

Grts, JPK

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jankra,

Ik had een FSM (over drie dagen elke dag twee uur) binnen gehaald.

Nou was ik één dag vergeten uit te pakken, en daar stond nou net het elektrisch in.

Dus het is me nu duidelijk mede door jouw input(bedankt).

Ze blijven bijvoorbeeld binnen voor de brandstof en ontsteking maar ik snap het nu aan de hand van de schema’s

Met die complete gemini set, zijn die er dan met alleen deuren open en dicht want ik wil geen alarm.

Nog liever ga ik voor de jeep key want dan gaat de binnen verlichting en het startrelais ook weer mee.(volgens schema)

Dus het volgende blijft staan:

Groet Arie

Hoi,

(hoe ziet zo’n officiële bediening er uit eigenlijks, en hoe krijg ik die aan de praat als ik hem heb?)

Iemand nog een idee hoe die handzenders te verkrijgen van jeep?

Groet Arie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...