jeepertje Geplaatst September 1, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 1, 2008 Jeeps, Op m'n vorig evenement te Inor had ik met m'n 1980 CJ-7 problemen met de batterijlading. Soms had ik geen lading, en soms sloeg de voltmeter volledig naar rechts en had ik meer dan 16V batterijlading. Vorige week heb ik de alternator vervangen door een andere (2de hands) en na zo'n 1 minuut proefdraaien leek het probleem opgelost (14V batterijlading). Vandaag heb ik de bougiekabels vervangen (waren deels gesmolten) en ben ik gaan tanken. Nu blijkt dat ik na een ritje van amper 10 minuten opnieuw hetzelfde probleem heb (+16V batterijlading). Heb ik opnieuw een slechte alternator of is hier iets anders aan de hand? Groeten, Geert (zijn er nog Jeepers die zondag naar Koningshooikt gaan?) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst September 1, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 1, 2008 (bewerkt) Hallo Jeeper. Het kan zijn dat je spanningsregelaar in de computer kapot is. (komt zelden voor) Dus misschien toch de dynamo? Bij de oudere types zat deze bij de dynamo. Ik hoop voor je dat dit niet zo is , maar... P.S. Spanning wel meten aan de accu, Jeepmeters zijn niet te vertrouwen. Heb je geen kortsluiting ergens of slechte aardverbindingen? September 12, 2008 bewerkt door wim hoppenbrouwers Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepertje Geplaatst September 15, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 15, 2008 Bedankt voor de reactie! Ik dacht eerste ook dat de regelaar kapot was, en omdat deze in de alternator zit, heb ik ineens die vervangen. De voltmeter in m'n Jeep werkt zoals het hoort, had deze ook eerst eens gemeten op de batterij, maar dit gaf hetzelfde resultaat. Had ook eens een extra (start)kabel van de alternator naar de - pool van de batterij aangesloten zonder resultaat. Vorige week heb ik dan maar m'n oude alternator volledig uit elkaar gehaald, alles mooi gereinigd en opnieuw gemonteerd. Afgelopen zondag gans de dag kunnen rijden met batterijlading. Waarschijnlijk zat er ergens slecht contact, maar heb geen idee waar. Waarom die vervangalternaotor het dan niet deed weet ik ook (nog) niet. Zal deze dan ook eens binnenin reinigen en opnieuw proberen. Groeten, Geert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Glenn Geplaatst September 17, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 17, 2008 Hallo Geert, kijk eens naar je bedrading, meet die eens door. Voor al de sens aansluiting, die meet de spanning en past deze aan. Groeten Glenn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.