Spring naar bijdragen

Te hoge spanning alternator


jeepertje
 Share

Recommended Posts

Jeeps,

Op m'n vorig evenement te Inor had ik met m'n 1980 CJ-7 problemen met de batterijlading.

Soms had ik geen lading, en soms sloeg de voltmeter volledig naar rechts en had ik meer dan 16V batterijlading.

Vorige week heb ik de alternator vervangen door een andere (2de hands) en na zo'n 1 minuut proefdraaien leek het probleem opgelost (14V batterijlading).

Vandaag heb ik de bougiekabels vervangen (waren deels gesmolten) en ben ik gaan tanken.

Nu blijkt dat ik na een ritje van amper 10 minuten opnieuw hetzelfde probleem heb (+16V batterijlading).

Heb ik opnieuw een slechte alternator of is hier iets anders aan de hand?

Groeten,

Geert (zijn er nog Jeepers die zondag naar Koningshooikt gaan?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jeeper. Het kan zijn dat je spanningsregelaar in de computer kapot is. (komt zelden voor) Dus misschien toch de dynamo?

Bij de oudere types zat deze bij de dynamo. Ik hoop voor je dat dit niet zo is , maar...:blush:

P.S. Spanning wel meten aan de accu, Jeepmeters zijn niet te vertrouwen. Heb je geen kortsluiting ergens of slechte aardverbindingen?

bewerkt door wim hoppenbrouwers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Bedankt voor de reactie!

Ik dacht eerste ook dat de regelaar kapot was, en omdat deze in de alternator zit, heb ik ineens die vervangen.

De voltmeter in m'n Jeep werkt zoals het hoort, had deze ook eerst eens gemeten op de batterij, maar dit gaf hetzelfde resultaat.

Had ook eens een extra (start)kabel van de alternator naar de - pool van de batterij aangesloten zonder resultaat.

Vorige week heb ik dan maar m'n oude alternator volledig uit elkaar gehaald, alles mooi gereinigd en opnieuw gemonteerd. Afgelopen zondag gans de dag kunnen rijden met batterijlading.

Waarschijnlijk zat er ergens slecht contact, maar heb geen idee waar. Waarom die vervangalternaotor het dan niet deed weet ik ook (nog) niet. Zal deze dan ook eens binnenin reinigen en opnieuw proberen.

Groeten,

Geert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...