Spring naar bijdragen

Rare geluiden!!!!


Recommended Posts

Hallo Allemaal,

Ik heb een probleem.

Ik heb een GC WJ uit 2003, deze auto maakt bij het rechtuitrijden bij elke snelheid een bijgeluid. (best hard) Bij een bocht naar rechts hoor je helemaal niks en bij een bocht naar links blijft het geluid hetzelfde.

Ik dacht aan een wiellager, ik voelde geen speling, maar ik heb toch de complete wielnaaf inclusief lager vervangen voor een nieuw exemplaar a 174 euro.

En ja hoor het geluid is er nog!!! ;):(

De steekassen heb ik eruit gehad en bekeken en deze zien er goed uit. (het is niet een homokineetachtig geluid)

Ik ben bang dat het de voordiff is.

Weten jullie wat het is??

Toch de voor diff?? D n --> revisiekosten iemand enig idee?

Revisie voordiff zelf te doen??

Alvast bedankt voor het lezen en de moeite:blush::lol:

Groetjes,

Jeroen....

Ps het is een 2.7 CRD uit 2003

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Jeroenuke,

Alvorens je moet denken aan kosten voor een diff revisie, kun je eerst wat beter uitleggen wat voor soort geluid is en waar het geluid vandaan komt, links rechts etc? Veranderd het geluid bij gasgeven/remmen?

Je hebt een lager vervangen dus ik begrijp dat het een zingend, metaalachtig geluid is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Jeroenuke,

Alvorens je moet denken aan kosten voor een diff revisie, kun je eerst wat beter uitleggen wat voor soort geluid is en waar het geluid vandaan komt, links rechts etc? Veranderd het geluid bij gasgeven/remmen?

Je hebt een lager vervangen dus ik begrijp dat het een zingend, metaalachtig geluid is?

Het lijkt linksvoor vandaan te komen. (de linker as is ook de korte)

Het geluid veranderd niet met gasgeven / remmen. Het geluid blijft ook bij het uitrollen in de N stand.

Alleen bij een bocht naar rechts is het geluid verdwenen.

Het is inderdaad een zingend geluid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aan de linkerzijde van je as zit inderdaad je diff. met wat lager werk. Een zingend geluid is meestal afkomstig van een lager, maar ik kan me niet zo bedenken waarom dat met een rechterbocht verdwenen is.

Enige tijd geleden had ik ook van dit soort klachten en zijn de R&P en de schouderlagers vervangen.

Ik geloof best in geluidverschil als gevolg van drukverschil op linker en rechter wiel, maar niet zo 1,2,3 vanuit je diff.

Heb je ook zijdelingse speling van je steekassen gecontroleerd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben bang dat het de voordiff is.

De laatste tijd hebben we hier heel wat topics met deze klachten.

Ikzelf ben ook mijn spaarvarken aan het vetten voor een diff revisie.

Het geluid komt bij mij ook van onderaan mijn voetruimte. Zagend, rauw metaalachtig gehuil...

Officiële dealertarief is 1000-1200 euro

Maar er was hier onlangs iemand die het bij B & S in Tiel heeft laten doen voor véél minder.

Maar de vraag is: hoeveel Km heeft jouw WJ ? De mijne heeft 210.000 en volgens de dealer is dat de ideale moment voor de diff lagers om naar de eeuwige offroadvelden te vertrekken... :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn WJ heeft 100.000 km gelopen.

Zijdelingse speling? Wat bedoel je precies?

Komen er geen krachten op de diff bij het nemen van een bocht?

Of kan het zijn als ik een bocht neem dat de "tandwielen" in de diff gaan draaien bij een verschil in omwenteling van de voorwielen??

Het zijn niet de wiellagers en niet de homokineten volgens mij.

:thumbsup::(:unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Hoi,

Ik heb/had ook dat geluid wat je omschreef zie ook reactie hierboven van mij, van alles gecontroleerd maar niets aanwijsbaars gevonden.

Toen besloten een potje vari-lock toe tevoegen bij de olie, bij de dealer gekocht voor €8.70, wat ook voorgeschreven wordt in het werkplaatshandboek en nu 2 dagen mee gereden en tot nu toe is het geluid nog steeds weg (en hopelijk blijft het ook weg).

Bij mij hoorde je het geluid al als je stationair wegreed.

Dit potje vari-lock heetf een jaar geleden ook al wonderen gedaan bij een krakend achteras differentieel.

Ik zou zeggen probeer dit is voordat je de hele as laat reviseren.

laat is weten als je dit probeert of het bji jouw ook werkt

Toon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé toon,

dat verhaal van dit vari-lock additief is natuurlijk wonderbaarlijk.

Maar je zegt zelf dat dit in je handboek stond.

Heb je dan een limited slip op je Jeep ?

Misschien reed je rond zonder limited slip additief, en veroorzaakte dit het geluid bij jou ?

als je geen limited slip hebt en het geluid is hetzelfde als bij ons, dan stel ik voor dat we ons allen reppen naar de dealer en zo'n flesje in het differentieel kappen !:)

Maar ik heb toch mijn twijfels als we wel over hetzelfde lawaai praten, aangezien dit bij jou al van bij het aanzetten begon... bij ons is het eerder vanaf 60 km /u

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

De beurten waar altijd bij een dealer uitgevoerd, navraag bij de dealer welke olie in de differentieels zitten was het antwoord een synthetische olie zonder toevoegingen want dat was bij een "vol"synthetische olie niet nodig (stelling dealer).

Dus bij mij zat er nog geen toevoeging in, als jullie de toevoeging er wel al in hebben is het misschien/helaas bij jullie wat anders.

Het probleem zoals jeroenke schrijft begint dat bij 60 km of ook al eerder?

Toon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...