Spring naar bijdragen

Leuk terrein...


XJos88
 Share

Recommended Posts

Wat vrienden van mij waren vandaag aan het spelen op een terrein in Helmond.

Kon er zelf helaas niet bij zijn maar aan de foto's te zien was het toch een hoop lol

Het terrein ligt aan de zuidpunt van helmond-brouwhuis, in de 'vork' waar het kanaal zich in tweeen splitst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Goeiedag,

Ben zelf nieuw op dit forum en sowieso wel nieuw in het hele Jeep gebeuren.

Heb dit weekend in Ijburg (nieuw te realiseren gebied in amsterdam) rondgereden. Is erg leuk, veel verschillend terrein, met flinke zandbergen en veeeeeel ruimte.

Er kwam op een gegeven moment wel een soort koreaanse poging tot 4x4 die van een beveiligingsbedrijf was en die wilde liever dat ik weg ging..

Verder is Ijburg denk ik wel een tip ?

Z

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Zahara@Jan 7 2004, 20:39

Goeiedag,

Ben zelf nieuw op dit forum en sowieso wel nieuw in het hele Jeep gebeuren.

Heb dit weekend in Ijburg (nieuw te realiseren gebied in amsterdam) rondgereden. Is erg leuk, veel verschillend terrein, met flinke zandbergen en veeeeeel ruimte.

Er kwam op een gegeven moment wel een soort koreaanse poging tot 4x4 die van een beveiligingsbedrijf was en die wilde liever dat ik weg ging..

Verder is Ijburg denk ik wel een tip ?

Z

Lijkt me wel grappig Zahara, zo'n terrein in de buurt van A'dam..nooit verwacht.

Maar als de beveiliging wilde dat je ging zal het waarschijnlijk niet de bedoeling zijn dit als openv=baar 4x4 terrein te gebruiken?

Misschien nog eens vragen bij de gemeente?

Als het wat wordt...(liefst met foto's), dan open maar gewoon een nieuw topic inclusief terrein-naam.

Hebben we een mooi overzicht op een gegeven moment.

Tnx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Forumleden,

Sorry, maar ben de laatste tijd een beetje teleurgesteld in jullie met al die topic's over leuke maar VERBODEN terreinen waar iedereen maar wil gaan rijden. Het is voor een club als de onze al moeilijk genoeg om een evenement, en dan vooral een betaalbaar evenement, te organiseren in Nederland omdat steeds meer terreinen onder worden gebracht in BV's en dergelijke, als dan een ieder ook nog eens illegaal overal maar gaat rijden dan is het einde helemaal zoek. Vergeet niet in dit verband dat je in een opvallende 4X4 rijd die je niet zo vaak tegen komt als de eerste de beste Soes of Land R#@$#. Verder kun je zeer zeker ook tegen een fikse bekeuring oplopen en nu moeten jullie niet denken "wat een zeikerd" want ook ik heb geen zin om ieder weekend veel te betalen voor een evenement maar van de andere kant wordt dat wel in de hand gewerkt door een ieder die ergnes illegaal gaat rijden!!!!!!

Dus houd hier nou mee op of in iedr geval communiceer dit soort dingenniet via het forum om een grote toeloop op dit soort terreinen te voorkomen.

Greetz Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Idd, goed punt. Daarom altijd op zijn minst ff vragen aan de eigenaar of het mag.

Kan altijd dat we op die manier tegen een mooi privé terrein aanlopen, waar we tegen een kleine vergoeding af en toe kunnen rijden.

Ik vermoed dat dat terrein bij IJburg niet echt ontsloten wordt voor 4x4-rijders, en dat je idd een boete gaat krijgen bij vakere overtredingen....maar je weet nooit. wink.gif

en nu moeten jullie niet denken "wat een zeikerd"
huh.gif ...uhm... tongue.gif
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Zahara@Jan 7 2004, 22:01

Tja...

ik adviseer dan deze omschrijving te veranderen :

Ken je plekje...... Leuke locatie gevonden en wil je em delen met de rest. Of juist op zoek naar die nieuwe uitdaging?

Was ook een onderwerp van discussie Zahara, zo'n topic wel of niet doen? unsure.gif

Ik denk dat iedereen best een beetje na kan denken en niet zomaar lukraak andermans privéterrein als vrij terrein met naam en toenaam hier neerzet.

Dat is behalve lomp ook erg dom, zoals Edwin al zei. De kans dat er nog terreinen bijkomen in Nederland is nu al klein, laat staan als we allemaal overal zomaar gaan rijden.

Aan de andere kant is het ook zo dat er nog steeds best terreinen zijn die niemand gebruikt (ja, dat denk ik echt wink.gif ) en geschikt zouden kunnen zijn voor een dagje plezier met de Jeep. Misschien is het terrein wat jij omschrijft er wel zo één, al is de aanwezigheid van bewaking meestal geen goed teken. cool.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog een poging dan...

Dit forum was dacht ik bedoeld om met elkaar te bespreken of er een leuk terrein is.

Een leuk terrein lijkt mij niet een verboden terrein. Want boetes wil niemand.

Ik schrijf dus wat ervaringen op. Dan kunnen we met elkaar erover praten om te zien of het wat is.

Ik schrijf ook een tip met een vraagteken erachter, juist ook omdat ik nieuw ben... Dat schrijf ik ook..

Lijkt me beter om dan met elkaar erachter te komen of het daar kan of niet. Als je een forum hebt met duizenden berichten dan kan je best wat mensen afschieten die er nieuw bij komen. Maar als je best wat activiteit kunt gebruiken denk ik dat het beter is om niet voorbarige conclusies te trekken. En mensen hun posting niet negatief uitleggen, maar eerst eens vragen als je mijn bijdrage niet begrijpt.

Wat is een prive terrein ?

Er stond geen bord met "verboden toegang".... er is geen hek... Het is gewonnen uit water en er worden daar nieuwe woonwijken ontwikkeld.. Op dit moment is het grootste deel braakliggende grond. Er rijden elk weekend veel auto's rond, omdat mensen daar zich in kunnen schrijven voor toekomstige kavels... Men gaat gaat daar dus heen om zich te orienteren op een mogelijke locatie voor een kavel.

Gewone auto's kunnen echter niet overal komen. Verder zijn er geen hekken of borden die reguleren waar je wel of niet mag rijden.

Ik heb er urenlang gereden, en ik schrijf ook dat er toen zo'n koreaans ding kwam, die vlgs mij niet eens perse ingehuurd was door de gemeente ofzo.. Maar deze vertelde dat ik niet mocht rijden.

Ik vroeg me dus juist ook af of dit onzin is, of niet..

Daarom poste ik dit....

Als mensen dan "teleurgesteld" zijn, dan heb ik geen zin meer om te posten... Zeker niet als geimpliceerd wordt dat ik mede debet ben aan de prijs van 4x4 evenementen ???? Ik heb dan het gevoel dat er een brok frustratie misplaatst over deze posting heen gestort wordt..

toch ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als mensen dan "teleurgesteld" zijn, dan heb ik geen zin meer om te posten... Zeker niet als geimpliceerd wordt dat ik mede debet ben aan de prijs van 4x4 evenementen ???? Ik heb dan het gevoel dat er een brok frustratie misplaatst over deze posting heen gestort wordt..
Ten eerste denk ik dat Edwin meer in algemene termen sprak dan speciaal jouw aandeel in dit topic onderuit te halen. Dus je hoeft je niet meteen aangesproken te voelen hoor. smile.gif
Ik schrijf dus wat ervaringen op. Dan kunnen we met elkaar erover praten om te zien of het wat is.

Perfect...dat is dus de bedoeling!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Psies Zahara,

Weet haast wel zeker dat je het niet persoonlijk op hoeft te vatten. Zoals veel Jeepers is het hun eraan gelegen om die terreinen díe er nog zijn ook te kunnen behouden. Ga er dan ook vanuit dat Ed's reactie puur algemeen was. Maar dat kan Edwin misschien het beste zelf toelichten.

We zullen er zeker zaterdag op de Technische Middag wel ff over hebben hoe of wat. Bijdeze ben je dus ook gelijk uitgenodigd smile.gif

Zie het topic in Meetingpoint

Keep on Jeeping cool.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk dat de aanwezige koreaanse 4x4 meer bang was voor plunderingen van de bouwterreinen dan voor wildrijders.

Ik houdt me over het algemeen keurig aan eventuele verbodsbordjes en slagbomen.

als deze niet aanwezig zijn en ik kan met eenvoudig boerenverstand beredeneren dat ik met mijn aanwezigheid niets kapot maak zie ik verder geen bezwaar om een terrein of route te betreden.

Verder gewoon een beetje rekening houden met mede-gebruikers van het terrein, dus geen grote stofwolken of hard door de plassen als er voetgangers of fietsers in de buurt zijn. Bij mij zwaaien de meeste ook vrolijk terug als ik voorbij kom.

Je hebt altijd mensen die tegen elke vorm van gemotoriseerd vermaak zijn, die krijg je ook niet mee al houd je je nog zo aan de groene code. terwijl de grootste vernielers van bospaden hier de ruiters zijn.

Gewoon een beetje 'common sense'. Don't be annoying, don't be annoyed.

Hier in de buurt zijn het niet de 4x4 rijders die een slechte naam hebben maar de crossmotoren die met hoge snelheid en van kilometers afstand hoorbaar door de heidevelden heen knorren. En de stropers, 's nachts. Als ze 's avonds een jeep zien willen ze vooral zeker weten dat het geen stroper is. Als ik eens aangehouden wordt is het meestal "veel plezier nog" als blijkt dat ik puur recreatief onderweg ben.

Overigens, het terrein in Helmond waar dit topic begon is een berg modder die over is gebleven van het graven van het kanaal, en terreinrijden wordt hier gedoogd.

.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit weekend ben ik een ander terrein in Amsterdam tegengekomen.

Het leek wel een georganiseerd crossmotor terrein, echter was dit niet zo.

Er reden ook diverse 4x4's rond en hier lijkt het echt geaccepteerd te zijn. Dus geen hekken, borden of zelfs maar bouwmaterialen die te stelen zouden zijn. Het is in het westelijk havengebied, voor de deur bij het bedrijf "fetim".

Heeft iemand de kennis in huis of dit nou mag of niet ? Het is een braakliggend terrein, bestaande uit voornamelijk zand/modder, diverse hoogten..

Toen een range rover vast kwam te zitten waren er ook genoeg mensen en middelen om hulp te bieden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Laatste keer dat ik er in de buurt was, een week of drie geleden, was er nog niets veranderd aan het terrein, en ik denk niet dat dat in de nabije toekomst gaat veranderen.

Wel schijnt er een soort Don Quichotte in Helmond bezig te zijn die het terrein tot natuurgebied wil laten verklaren, wat verder niet erg serieus genomen wordt door de gemeente.

Voor sommigen is iedere plek met meer dan drie grassprieten natuurgebied. Zelfs een bult baggerslib met onkruid blijkbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

hallo.

dit terrein.(helmond) licht er al jaren zo bij.

heb er al enkele malen rond gebagert .

heb er zelf ook een paar uur vast gezeten en de politie vonden het wel

lachen.

het is van de gemeente en ze laten het daar gedogen toe.

dus als je zin hebt geef maar een pb en ik ga mee.

greetzzzz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...