Spring naar bijdragen

JK Unlimited softop


GPJK07
 Share

Recommended Posts

Het geheel openen en sluiten van de softop van mijn jk unlimited is een echte worsteling met stangen en doek. Het lijkt nog niet echt doorontwikkeld allemaal. Ook onstaan scheuren (!) in de kap als je alleen de eerste helft opent. Hebben meer mensen hier problemen mee?

(het tankengedoe is ook in mijn jk een verzoeking....):whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan me bijna niet voorstellen dat het zo lastig is.. misschien zit er nog iets vast wat los moet?

Het duurt wel een paar keer voor je het goed doorhebt, dus probeer het gewoon nog een keer... en nog een keer. Komt goed.

Even ter verdediging:

vergeet niet dat de softtop er simpel helemaal vanaf moet kunnen (voor de hardtop) en dat iedereen met twee handen hem uit elkaar moet kunnen halen. :whistle:

Dat vergt weer een ander systeem dan een 'vaste' cabriotop met stangenstelsels etc.

bewerkt door Kameel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe lang is de softtop al gemonteerd? uit eigen ervaring weet ik dat het in het begin erg stroef gaat;als je de top compleet naar achteren wil klappen dan is het erg handig om dat met 2 mensen te doen, check ook even de eerste link, let ook op hoe de top gevouwen moet worden.

De tweede link geeft een goed overzicht als je de cover(staat netjes en zeker op de snelweg een stuk minder geklapper) gebruikt, het vouwen van de kap moet dan anders gebeuren;de foto's wijzen dat vanzelf.

Temperatuur is trouwens ook belangrijk hoe warmer hoe gemakkelijker.

http://www.jeep.com/en/owners/soft_top_guide/

http://www.jk-forum.com/showthread.php?t=10771&highlight=softtop+boot

bewerkt door Freek55
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor je reactie en de verwijzing naar de bruikbare links.

Toch blijft, dat zelfs onder ideale omstandigheden de kap slechts met moeite aan beide zijden los komt en dat beschadigingen haast onvermijdbaar zijn. Heb je zlef ook een unlimited?

Hoe lang is de softtop al gemonteerd? uit eigen ervaring weet ik dat het in het begin erg stroef gaat;als je de top compleet naar achteren wil klappen dan is het erg handig om dat met 2 mensen te doen, check ook even de eerste link, let ook op hoe de top gevouwen moet worden.

De tweede link geeft een goed overzicht als je de cover(staat netjes en zeker op de snelweg een stuk minder geklapper) gebruikt, het vouwen van de kap moet dan anders gebeuren;de foto's wijzen dat vanzelf.

Temperatuur is trouwens ook belangrijk hoe warmer hoe gemakkelijker.

http://www.jeep.com/en/owners/soft_top_guide/

http://www.jk-forum.com/showthread.php?t=10771&highlight=softtop+boot

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je zelf ervaringen met de unlimited? Ik vind het een omslachtig systeem, m.i. is de 5-deurs versie een brug te ver voor de ontwerpers geweest.....

Ik kan me bijna niet voorstellen dat het zo lastig is.. misschien zit er nog iets vast wat los moet?

Het duurt wel een paar keer voor je het goed doorhebt, dus probeer het gewoon nog een keer... en nog een keer. Komt goed.

Even ter verdediging:

vergeet niet dat de softtop er simpel helemaal vanaf moet kunnen (voor de hardtop) en dat iedereen met twee handen hem uit elkaar moet kunnen halen. :D

Dat vergt weer een ander systeem dan een 'vaste' cabriotop met stangenstelsels etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was het maar waar. :D

Maar wèl met softtops, je moet het gewoon ff in de vingers krijgen.

Ik wil je handigheid absoluut niet te grabbel gooien hier, ik heb zelf zo'n beetje twee linker handen, maar dat is wel een mooi vergelijkingspunt: als ik het kan...etc. ;)

Let wel, als er wat dreigt te gaan scheuren doe je het echt verkeerd. Of ze moeten er echt een prudsding van gemaakt hebben.

Misschien heb je hier wat aan: http://project-jk.com/index.php/?p=32

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jazeker ik heb een unlimited, zoals eerder geschreven in het begin is de kap wat stroever maar het is nu geen enkel probleem zeker niet in de "sunriders" stand, ook het losmaken is geen enkel probleem en " scheuren " kom ik zeker niet tegen hoe ik de kap ook vouw.

De kap helemaal naar beneden doen kan alleen, maar met 2 personen is het een stuk makkelijker.

Als ik alleen ben dan sta ik overigens wel in de auto

In het filmpje op jeep.com wordt trouwens de oefening ook met 2 personen gedaan ietwat moeilijk zichtbaar maar toch

Mocht je problemen houden kan ik je altijd assisteren als je daar prijs opstelt.

groet

Freek

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, de filmpjes tonen aan dat het wel kan....Inderdaad dan wel met 2 man! Het blijft echter een k-klus. Zelfs het aan de voorzijkanten de plastic strip loshalen is een crime! Goede nieuws (top! van de dealer Tenback) is dat zij er voor gezorgd hebben dat ik onder garantie een nieuwe softop heb gekregen ivm de scheuren in de kap (precies daar waar de kap zijn eerste vouw maakt, als je slechts het eeerste gedeelte open doet.)

Afijn, zodadelijk gaat de hardtop er weer op met zin handige twee losse voorpanelen! Veel handiger, ook aan de achterzijde als je lading wilt meenemen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...