Spring naar bijdragen

sputteren na contact af


SuperDre
 Share

Recommended Posts

heeeel af en toe heb ik wel eens datie nadat ik het contact er af heb gehaald nog eventjes de motor na sputtert (ofwel echt alsof ie nog even draaid)..

het gaat om een 2.5i (op voornamelijk) lpg uit '96 met zo'n 290.000km op de teller (waarvan ik denk dat de motor nog nooit is gereviseerd).

PS. de reden dat ik het hier plaats en niet morgen gewoon aan Rik van GP-Service vraag is voornamelijk voor de registratie voor andere jeep gebruikers die wel eens de 'zoek' functie gebruiken van het forum :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik neem inderdaad dat je wel weet hoe het komt, je verhaal in het topic 'radiator slang vernieuwen' gelezen te hebben...

:)

uhh.. heeft dat dan met elkaar te maken? (ik heb het dus niet over een sissend geluid ofzo, maar echt alsof je nog eventjes gas geeft, ofwel de zuigers duidelijk nog even aan het werk zijn).. ik ben geen automonteur ofzo, en heb er weinig verstand van wat de oorzaak van dit soort dingen kan zijn (behalve gewoon logica volgen)..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...

En inmiddels 2 jaar verder en kmstand op 324K, sinds dit weekend weer het probleem, dit keer zal het niet van een slechte koeling komen, want die blijft netjes op temperatuur, ook lijkt er geen verlies van koelvloeistof en olie (of wolken uit de uitlaat).

Wat zouden o.a. nog meer oorzaken kunnen zijn? ik was vanmorgen al eerst bij rik geweest omdatie op gas bij stationair leek alsof die een pitje te weinig had (ofwel een beetje ronken/schudden), maar op benzine leek die wel 'goed' te draaien en heeft hij mij doorverwezen naar Wallinga (mijn vaste lpg-garage) in eindhoven omdat hijzelf niets van de oude installaties wist. Bij Wallinga zeiden ze dat het mengsel niet rijk genoeg was, en dat ze de computer opnieuw hadden ingeregeld (in januari is er een nieuwe lpg-computer ingezet + stappenmotor, verdamper was in juli 2006 bij 253K vervangen).

Het leek allemaal wel redelijk te lopen, maar na stoppen bij een stoplicht moest ik wel extra gasgeven om uberhaupt op te trekken (schakelbak), en later ook een paar keer. Toch maar ff op benzine gereden en dat leek wel gewoon goed te rijden, daarna maar ff door de wijk op gas.. bij thuiskomst (LPG) na het afzetten van de motor bleef die toch nog ff draaien/nasputteren..

(Bij rijden zelf lijkt het allemaal wel goed te lopen)

Ik zal wel weer eerst naar Wallinga gaan waarschijnlijk, maar vindt het toch wel fijn als ik misschien meer oorzaken kan achterhalen, omdat ze dus blijkbaar bij wallinga toch niet de oorzaak hebben opgelost/achterhaald.

Zou het misschien iets kunnen zijn als een slechte bougie die wel genoeg vonkt voor benzine maar niet voor lpg.. ontsteking & bougiekabelset zijn in november 2004 vervangen, en natuurlijk de bougies zelf bij elke grote beurt in mei.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

heeeel af en toe heb ik wel eens datie nadat ik het contact er af heb gehaald nog eventjes de motor na sputtert (ofwel echt alsof ie nog even draaid)..

het gaat om een 2.5i (op voornamelijk) lpg uit '96 met zo'n 290.000km op de teller (waarvan ik denk dat de motor nog nooit is gereviseerd).

PS. de reden dat ik het hier plaats en niet morgen gewoon aan Rik van GP-Service vraag is voornamelijk voor de registratie voor andere jeep gebruikers die wel eens de 'zoek' functie gebruiken van het forum :yes:

Klinkt verdacht veel op een terugslagklep in de brandstofleiding die niet zijn werk meer doet.

Of dat de solenoids bij de injectoren simpelweg open blijven staan .

Zo blijft er nog druk op de brandstof leiding vanaf de pomp naar de inspuitbrug van de injektoren.....

Met die, weliswaar op dat moment een lagere druk op de injectoren, kan er nog iets brandstof ingespoten worden en dieselt de motor nog na.

Dit kan alleen als de openingsdruk van de injektoren dat toelaten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...