Spring naar bijdragen

brandstof probleem


Henk B
 Share

Recommended Posts

Hallo Jeeper. De lambdasonde heeft geen directe relatie met de brandstofpomp. Je zou het relais van de pomp kunnen vernieuwen.

Als je het relais doorverbind pin87 en 30 moet hij pompen. Als hij niet loopt, kijk dan even naar de ballast weerstand(wit ceramisch ding). Eventueel overbruggen.

Startschakelaar wil ook wel eens problemen geven met de pomp.

In de overschakeling van gas naar benzine kan ook wat problemen geven,echter beter naar een dealer hiermee.

succes en tot horens:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo. Ik heb de schema's eens goed bestudeerd. Er is een elektrolink van de lambdasensor naar de brandstofpomprelais. Ook kan er nog een Oxygen sensor heater relais in zitten, naast de brandstofpomprelais? Maar er moet ook een ballast resistor bypassrelais zijn. Ik zal dit nog verder uit moeten zoeken bij mijn eigen jeep. Ik heb dit relais nog nooit gevonden.

De zekering blijft toch nu wel heel? Je hoort nog wel:bye1:

bewerkt door wim hoppenbrouwers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Henk. Ik denk dat je de benzine opbrengst van de pomp moet laten meten.

(moet zijn ong. 1ltr/min) Ook de werkdruk op de injectorrails is belangrijk.

Vooral omdat hij loopt als je veel gas geeft en bij langzaam draaien afslaat.

Als je een benzinedrukmeter hebt kan je dit zelf doen op de testpoort.:whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je de PCM hebt gereset moet hij opnieuw "inleren", hij zal dan de eerste kilometers wat onregelmatig lopen. Met 50km zou het inleren wel klaar moeten zijn.

Er zijn nog wel wat simpele dingetjes die je kan doen waardoor de stationair loop wat verbeterd. Zoals de stappen motor schoonmaken en injector reiniger toevoegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...