Henk B Geplaatst August 13, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 13, 2008 cherokee start wel op benzine slaat daarna meteen weer af lambdasonde heeft sluiting gehad waardoor zekering van brandstofpomp eruit sloeg kan het zo zijn dat de zonde zelf stuk is. op gas loopt hij wel goed heeft iemand een tip???? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst August 13, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 13, 2008 Hallo, Ik zou beginnen met de foutcode's uit te lezen, ff zoekfunctie op het forum zoeken voor hoe en wat... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst August 14, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2008 Hallo Jeeper. De lambdasonde heeft geen directe relatie met de brandstofpomp. Je zou het relais van de pomp kunnen vernieuwen. Als je het relais doorverbind pin87 en 30 moet hij pompen. Als hij niet loopt, kijk dan even naar de ballast weerstand(wit ceramisch ding). Eventueel overbruggen. Startschakelaar wil ook wel eens problemen geven met de pomp. In de overschakeling van gas naar benzine kan ook wat problemen geven,echter beter naar een dealer hiermee. succes en tot horens:bye1: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Henk B Geplaatst August 14, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2008 De pomp draait wel en als ok flink het gas erop houd dan blijft hij ook wel lopen maar slaat dan bij een lager toerental af dat poselijnen ding heb ik vervangen en er zit ook een ander relais in de zekering kast en dat relais wat buiten de kast zit wat de brandstof pomp aanstuutrt is ook een ander Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst August 14, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2008 (bewerkt) Hallo. Ik heb de schema's eens goed bestudeerd. Er is een elektrolink van de lambdasensor naar de brandstofpomprelais. Ook kan er nog een Oxygen sensor heater relais in zitten, naast de brandstofpomprelais? Maar er moet ook een ballast resistor bypassrelais zijn. Ik zal dit nog verder uit moeten zoeken bij mijn eigen jeep. Ik heb dit relais nog nooit gevonden. De zekering blijft toch nu wel heel? Je hoort nog wel:bye1: August 14, 2008 bewerkt door wim hoppenbrouwers Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Henk B Geplaatst August 14, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2008 ja de 30ampere zekering blijft heel en als je het relais dat buiten de zekering kast zit eruit haalt en iets met een draad omleid dan doet hij het wel ik ben ff door mijn opties heen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst August 14, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2008 Henk. Ik denk dat je de benzine opbrengst van de pomp moet laten meten. (moet zijn ong. 1ltr/min) Ook de werkdruk op de injectorrails is belangrijk. Vooral omdat hij loopt als je veel gas geeft en bij langzaam draaien afslaat. Als je een benzinedrukmeter hebt kan je dit zelf doen op de testpoort. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst August 15, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2008 is dit alleen bij koude motor of ook bij warme motor? Groeten paul Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Henk B Geplaatst August 15, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2008 om op het bericht van wim terug te komen als je buitn het relais om gaat dan rijd hij gewoon op benziene en het maakt niet uit of de moter warm of koud is Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Henk B Geplaatst August 15, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2008 ik heb een beetje zitten zoeken op forum maar zou het kunnen dat het ook weg is als ik hem reset . moet ik dan gewoon de polen van de accu loshalen en tegen elkaar doen? en voor hoelang vind het wel een beetje vreemd om dat met de kabels te doen klopt dit wel?? Henk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst August 15, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2008 Accupolen los en kabels tegen elkaar is juist. Maak eerst de massa los, en als laatste weer vast. 10 seconden tegen elkaar is voldoende. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Henk B Geplaatst August 16, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 16, 2008 Hey zou ook te mooi zijn om waar te wezen maar ik kreeg de polen net tegen elkaar aan maar probleem nog niet opgelost maar we zoeken verder Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Henk B Geplaatst August 17, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 17, 2008 Ik heb gisteren een reset gedaan en geen sesultaat maar heb nu zo,n 50 km gereden en hij loopt nu wel beter op benzine slaat uiteindelijk wel af maar kan het zo zijn dat als ik zeg 100 km hebgereden dat het probleem is opgelost dat zou erg mooi zijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst August 17, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 17, 2008 Als je de PCM hebt gereset moet hij opnieuw "inleren", hij zal dan de eerste kilometers wat onregelmatig lopen. Met 50km zou het inleren wel klaar moeten zijn. Er zijn nog wel wat simpele dingetjes die je kan doen waardoor de stationair loop wat verbeterd. Zoals de stappen motor schoonmaken en injector reiniger toevoegen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Henk B Geplaatst August 17, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 17, 2008 maar hij sloeg eerst meteen af nu blijft hij onregelmatig lopen maar ga weer wat proberen Bedankt Henk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.