fré Geplaatst October 28, 2004 Rapporteren Share Geplaatst October 28, 2004 Graag had ik jullie meningen en adviesen ivm volgend probleem. Vorige week heb ik mijn Jeep GC 4.7 V8, bouwjaar 2000, binnen gedaan bij een officiele jeep-garage, dit om een bumper en achterlicht te vervangen, en tegelijk ook om een groot onderhoud te krijgen. Toen ik de jeep terug ging gaan ophalen, merkte ik onmiddelijk, bij het vertrekken vanop de parking, dat er iets mis was, motor ging hoog in toeren maar de wagen ging amper voorruit. Heb dat dan ook onmiddelijk gemeld aan de garage, waarop ze antwoorden dat ze inderdaad fout-codes vastgesteld hadden in de automaat. Hebben dan samen nog een testrit gemaakt en bleek dat de automaat weer werkte. Nog geen twee dagen later ben ik terug naar de garage geweest, in de stand Drive kon je enkel nog in eerste versnelling rijden, maw schakelde niet meer automatisch, kon hem nog wel manueel in tweede plaatsen. Na onderzoek door de garage, bleek de automaat volledig defect en moet die vervangen worden, kostprijs 3799€ excl werk en BTW. Mijn vraag is nu vooral, kan er een verband zijn tussen het groot onderhoud en deze fout en zoja wat? Graag jullie mening en adviesen hieromtrent. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst October 28, 2004 Rapporteren Share Geplaatst October 28, 2004 Een automaat is een ingewikkeld stuk techniek, waarbij een diagnose vaak niet eenvoudig is. Als de automaat altijd goed schakelde, en na de onderhoudsbeurt niet meer, dan kun je daar idd vraagtekens bij zetten..... Het verhaaltje dat er foutcode's uitgelezen zijn is prachtig, maar dan moet er ook bekend zijn welke... Bovendien lijkt het me geen plausibele verklaring voor je probleem, want de electronica stuurt de verschillende versnellingen en verder niets. Omdat je zelf wel kunt schakelen, geloof ik niet in een volledig defecte automaat, de basisfuctie ( inschakelen van de verschillende versnellingen) werkt namelijk! Wat je eerst eens moet doen, is de olie peilen. Mogelijk zit er gewoon te weinig in. Is dat OK, dan kun je nog (bij uitgeschakeld contact) even de accuklemmen loshalen en een minuut tegen elkaar houden. De elektronica zal zichzelf daardoor resetten, en misschien werkt alles daarna weer. Helpt dat ook niet, dan moet je naar een onafhankelijke automaten-specialist gaan. Die heeft, in tegenstelling tot de meeste dealers, wél kennis van een automaat. De dealers komen in de regel niet verder dan uitlezen en vervangen.... Succes, en houdt ons op de hoogte! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
shthpnz Geplaatst October 28, 2004 Rapporteren Share Geplaatst October 28, 2004 klik hier Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pjeep Geplaatst November 14, 2004 Rapporteren Share Geplaatst November 14, 2004 Heb zelfde probleem gehad, eerste was de indicator die de schakelingen moest regelen. Met koud weer schakelde de bak slecht op. Ging altijd over na een paar honderd meter. Plotseling was ik de hoogste twee versnellingen kwijt (85 euro). Toen bleken er problemen met de tussenbak, dat kon je goed horen (nieuwe tussenbak 3700 euro. Laatst had men bij een grote beurt de pignonkeerring vervangen van de achteras, de olie van de bakken afgetapt en ik had weer hetzelfde probleem. Afgezien van het feit dat ik in het geheel niet meer kon schakelen, toen ik 75 km verder was, bleek dat bij het aftappen van de bak kennelijk de boel uit elkaar was geweest en men een keerring niet goed had teuggezet, waardoor de olie in de bak niet goed rondpompte. In mijn geval maar een kant op. Boel weer uit elkaar gehaald en hersteld door de garage, hun fout, werd toegegeven en gerepareerd met excuses. Ik zag dat je bericht uit oktober was, wat was bij jou de oplossing~. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.