Spring naar bijdragen

Bizar


Recommended Posts

ja, de oplossing zit hem in de temperatuur van de lucht.

controleer eens of je jeep niet steeds warme lucht aanzuigt...

Vroeger, moest je de luchtfilter aanzuigbuis zelf op zomer/winterstand plaatsen.

Later, ging dit automatisch door een temperatuurgevoelig vacuummechanisme... tot het stuk ging.

Als de motor altijd warme lucht zuigt, is de verbranding slechter. Koude lucht is beter, maar dat kan dan weer voor problemen zorgen in de winter.

Bekijk eens je luchttoevoer naar het luchtfilter. Hoe wordt dit geregeld bij jou model ? Is er een klep die lucht van vooraan laat komen en ook lucht via de uitlaatcollector ? Dan is deze gegarandeerd vastgepind op warme lucht via de uitlaat...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja, de oplossing zit hem in de temperatuur van de lucht.

controleer eens of je jeep niet steeds warme lucht aanzuigt...

Vroeger, moest je de luchtfilter aanzuigbuis zelf op zomer/winterstand plaatsen.

Later, ging dit automatisch door een temperatuurgevoelig vacuummechanisme... tot het stuk ging.

Als de motor altijd warme lucht zuigt, is de verbranding slechter. Koude lucht is beter, maar dat kan dan weer voor problemen zorgen in de winter.

Bekijk eens je luchttoevoer naar het luchtfilter. Hoe wordt dit geregeld bij jou model ? Is er een klep die lucht van vooraan laat komen en ook lucht via de uitlaatcollector ? Dan is deze gegarandeerd vastgepind op warme lucht via de uitlaat...

Ik ga het eens bekijken,Frans. Je hebt me nu toch al een soort van probleem/oplossing gegeven nu moet ik het alleen nog zien te begrijpen;)

Ik heb een rechthoekige luchtfilter die met een dikke plastieke buis,waar een klep in zit,naar een gedeelte opzij van de motor gaat.er gaat ook een dun buisje naar de kop van de motor en nog eentje naar achter deze vertrekken allemaal van de luchtfilter.

Ik ga binnenkort een header van borla laten plaatsen zou hierdoor het probleem opgelost worden ?

Grts

Stijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als er geen problemen in de luchtintake te vinden zijn (filter is natuurlijk ook brandschoon...), kun je naar het mengsel kijken.

Koele lucht heeft meer zuurstofatomen per cc. De "vulling" van de verbrandingsruimte is dus beter met koele lucht. Denk aan de werking van een intercooler bij turbo motoren...

Voor een goed mengsel moet er dus meer benzine ingespoten worden, wanneer de aangezogen lucht koeler is. In je spruitstuk zit daarom een sensor, die de temperatuur van de aangezogen lucht meet. Die kan stuk zijn.

Ook kan er domweg teveel benzine worden ingespoten, waardoor een er bij "warmere omgeving" domweg een te rijk mengsel ontstaat. Zodra het buien dan koeler wordt, verbeterd het mengsel vanzelf...

Oorzaak daarvan kan een defecte benzinedruk regelaar zijn.

Kortom: Zoekwerk. Eerst maar eens de foutcode's uitlezen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als er geen problemen in de luchtintake te vinden zijn (filter is natuurlijk ook brandschoon...), kun je naar het mengsel kijken.

Koele lucht heeft meer zuurstofatomen per cc. De "vulling" van de verbrandingsruimte is dus beter met koele lucht. Denk aan de werking van een intercooler bij turbo motoren...

Voor een goed mengsel moet er dus meer benzine ingespoten worden, wanneer de aangezogen lucht koeler is. In je spruitstuk zit daarom een sensor, die de temperatuur van de aangezogen lucht meet. Die kan stuk zijn.

Ook kan er domweg teveel benzine worden ingespoten, waardoor een er bij "warmere omgeving" domweg een te rijk mengsel ontstaat. Zodra het buien dan koeler wordt, verbeterd het mengsel vanzelf...

Oorzaak daarvan kan een defecte benzinedruk regelaar zijn.

Kortom: Zoekwerk. Eerst maar eens de foutcode's uitlezen....

temperatuursensor die de aangezogen lucht meet/defecte benzinedruk regelaar en kijken of er probleem is met de lucht regeling(intake)

Het is zo dat ik meer op gas rijdt dan benzine maar als ik het pedaal wat steviger indruk gaat het lampje check engine branden, het gaat weer uit als ik pedaal wat losser indruk en dit zowel op benzine als gas.

Wat eigenlijk verklaart wat je bovenstaande uitlegt,ga het eens nagaan en laat het nog wel weten

Alvast bedankt!

grts

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...